در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان تئاتر و سینما کشور

جشن افتتاح مرکز علمی کاربردی فرهنگی هنری دریژنو فرخ شهر برگزار شد

جشن افتتاح مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر 'دریژنو' فرخشهر شهرکرد در تالار مهر این شهر با حضور مسئولین، مردم و هنرمندان مطرح سینما و تئاتر کشور و استان برگزار شد.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: فرهنگ زیربنای  اصلی توسعه  و پیشرفت درهمه بخش ها است.
به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، اردشیر نوریان افزود: دانشگاه نقش مهمی در توسعه دارد و باید از این ظرفیت بیشترین بهره را گرفت.

نوریان با اشاره به سابقه فعالیت هنر در شهر فرخ شهر و قول همکاری برای ساخت ساختمان این دانشگاه گفت: فرخ شهر از دیر باز مهد فرهنگ و هنر بوده و هنرمندان بسیاری در رشته های مختلف هنری در این شهر فعالیت می کردند که پس از گذشت سالها هنوز در ذهن مردم  این سرزمین هستند.
علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: در بخش فرهنگ و هنر نباید تنگ نظری باشد، بلکه مدیران باید بیشترین توجه را به هنر داشته باشند.

دهکردی ضمن ابراز خوشحالی از دایر شدن این دانشگاه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: هنر تئاتر در استان چهارمحال و بختیاری در کشور مطرح است و این مرز بوم هنرمندان تئاتر بسیار خوبی دارد.که امیدوارم با شکل گیری این دانشگاه شاهد شکوفایی بیشتر هنر تئاتر و سینما در استان باشیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز تخصصی فرهنگ و هنر استان از سوی این دانشگاه در فرخشهر گفت: پذیرش دانشجو در این مرکز از مهرماه امسال آغاز شده که با استقبال هنرمندان همراه شده است.
فرید براتی افزود: این مرکز در رشته های بازیگری، گریم، کارگردانی، طراحی صحنه های نمایش، نمایش های عروسکی کار خود را آغاز و در رشته های موسیقی و عکاسی نیز در این دانشگاه دایر می شود
وی میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته را 50 نفر عنوان کرد
مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری دریژنو چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با راه اندازی نخستین دانشگاه علمی- کاربردی فرهنگ و هنر استان در فرخشهر، رشته نمایش های عروسکی در واحدهای علمی کاربردی، دانشگاهی شد.
ملیحه سلیمانی افزود: مرکز تخصصی و دانشگاه علمی- کاربردی فرهنگ و هنر استان به درخواست هنرمندان و با همکاری  شهرداری و شواری شهر  فرخشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  تابستان امسال دایر شد
وی بیان کرد: در این مرکز علاوه بر رشته نمایش های عروسکی، رشته های هنری بازیگری، گریم و طراحی صحنه نیز برای نخستین بار در استان به صورت دانشگاهی و آکادمیک آموزش داده می شود.
بگفته وی، به دلیل توسعه فعالیت هنری در استان، این واحد آموزشی برای کاربردی کردن هنر از سالن نمایش و آمفی تئاتر و امکانات رفاهی خوابگاه نیز برخوردار شده است.
به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، در پایان این جشن نخستین مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری با حضور هنرمندان مطرح کشوری و استانی به صورت رسمی افتتاح شد.  




نظرات کاربران