در حال بارگذاری ...

10 رشته تئاتری در دانشگاه فرهنگ و هنر دریژنو چهارمحال و بختیاری

رییس هیئت موسس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگ و هنر دریژنو استان برای خدمت رسانی رشته های تحصیلی آموزش عالی را به ۱۰ رشته رساند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری «محمدرضا سمیع»   در نشست خبری با خبرنگاران این استان گفترشته های بازیگری، گریم، نمایش عروسکی ،آواز ایرانی، مدیحه و مرثیه سرایی، موسیقی نواحی، گرافیک، نوازندگی ساز ایرانی، و عکاسی از جمله این رشته ها به شمار می رود.

سمیع افزود: رشته ها ی نمایش عروسکی تنها رشته در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر دریژنو دانشجو می پذیرد و این دانشگاه امسال توانسته رشته تحصیلی موسیقی نواحی را تدوین و به اسم خود در دانشگاه علمی کاربردی ثبت کند و در این رشته در دانشگاه علمی کاربردی استان دانشجو جذب کند.

سمیع بابیان اینکه در پذیرش دانشجو تفاوتی بین زنان و مردان نیست، اظهار داشت: تنها در رشته آواز ایرانی پذیرش مختص آقایان است ولی در سایر رشته ها محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

 عضو هیئت مدیره دانشگاه علمی کاربردی دریژنو چهارمحال و بختیاری ظرفیت هر رشته را ۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به ارزیابی های انجام گرفته پیش بینی می شود که استقبال مردم از این رشته ها به اندازه کافی باشد.

سمیع بابیان اینکه اساتید این دانشگاه درسطح ملی و استانی و با رعایت مجرب بودن و مهارت و تجربه کافی جذب شده اند.

، افزود: استان از نظر اساتید رشته های هنری غنی و دارای ظرفیت های خوبی است.که ما هم از اساتید استانی استفاده کرده ایم و هم از اساتید هنر در سطح ملی در این دانشگاه تدریس خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت فرهنگی هنری دریژنو نیز در این نشست گفت: تا کنون بیش از 150 نفر برای رشته های مختلف این دانشگاه ثبت نام کرده اند.

ملیحه سلیمانی افزود: این دانشگاه به همت گروه نمایش و شرکت دریژنو فرخ شهر افتتاح شده و در سال نخست خود با 50 دانشجو در رشته های بازیگری، گریم و نمایش عروسکی کار خود را آغاز کرده است.

سلیمانی اظهار داشت: این دانشگاه اکنون در شروع فعالیت خود است و به کمک مسئولین نیاز دارد و که باید از حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری و شورای شهر فرخ شهر و دیگر عزیزان برای کمک به این دانشگاه سپاسگزار بود.

سلیمانی  با اشاره به تالیف و تدوین رشته موسیقی نواحی برای اولین بار در ایران توسط این دانشگاه گفت:  این رشته توسط اساتید این مرکز تدوین شده و باید از تلاش  اساتیدی چون  پیمان بزرگ نیا، امید شفیعی،  پیروزان کوهی حبیبی،  کاوه معتمدیان ،  بابک روحی اساتید مجرب این مرکز که در تدوین این رشته بسیار زحمت کشیده اند تشکر ویژه کرد.

شهردار شهر فرخ شهر هم در این نشت گفت: شهرداری شهر فرخ شهر 20 درصد از سهام این دانشگاه را خریداری کرده و تمام تلاش خود را برای پیشرفت هر چه بیشتر این دانشگاه خواهد کرد.

مهندس سید عبدالحسین حسینی افزود: امیداوریم با کمک اداره کل مسکن و شهر سازی استان زمینی در شهر فرخ شهر برای ساخت ساختمان این دانشگاه تعلق گیرد تا بتوانیم هر چه زودتر ساختمان مستقل این دانشگاه را در شهر فرخ شهر بنا کنیم.

حسینی اظهار اشت: فرخ شهر به عنوان شهر فرهنگ و هنر تمدن در استان چهارمحال و بختیاری میزبان خوبی برای دانشگاه فرهنگ و هنر در استان است و تلاش خواهیم کرد با حمایت از این دانشگاه رشته های تحصیلی آن را سال به سال افزایش داده و به یک دانشگاه برند فرهنگی و هنری در شهر فرخ شهر داشته باشیم.

سرپرست مرکز علمی کاربردی دریژنو استان نیز گفت: تلاش کرده ایم تمامی امکانات تدریس در رشته های مختلف هنری در استان را فراهم کنیم.

حجت پولادی افزود شهرستانهای استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت های هنری خوبی برخورداد هستند و استعدادهای بسیار خوبی در تمامی شهرستان های استان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در این دانشگاه این استعدادهای درخشان را به جامعه هنری کشور معرفی کنیم.

او گفت: دانشجویان این دانشگاه ا ز تمامی امکانات دانشجویی چون  کارت رفاهی، وام دانشجویی ، خوابگاه و غیره برخورداند و تلاش ما این بوده همه امکانات را برای آموزش دانشجویان عزیز فراهم کینم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری علاقه مندان به رشته های هنری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور با مطالعه دفتر چه از رشته های این دانشگاه مطلع شده و جهت ثبت نام اقدام نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران