در حال بارگذاری ...
سیدمحمد طاهریان قهفرخی در گفت‌وگو با تئاترچهارمحال و بختیاری خبر داد:

برپایی کاروان نمادین دشت کربلا با بیش از 800 بازیگر و هنرور

تئاترچهارمحال و بختیاری: همزمان با دومین روز ماه محرم کاروان نمادین دشت کربلا با حضور بیش از ۸۰۰ بازیگر  و هنرور از روز دوشنبه ۱۱ شهریورماه جاری، ساعت ۱۶ در فرخ‌شهر چهارمحال وبختیاری به راه خواهد افتاد.

سیدمحمد طاهریان قهفرخی سرپرست این کاروان درباره این رویداد نمایشی به خبرنگار تئاتر چهارمحال‌وبختیاری گفت: ورود نمادین کاروان امام حسین(ع) به کربلا عصر دو شنبه همزمان با روز دوم محرم در فرخ شهر استان چهارمحال‌و بختیاری بازسازی می‌شود.

طاهریان افزود: در این کاروان، تعزیه خوانان و شبیه خوانان به بازسازی ورود کاروان حسینی و یزیدیان به سرزمین دشت نینوا اقدام می‌کند و در خیابان‌های اصلی فرخ‌شهر به حرکت درمی‌آیند.

او با بیان اینکه در این کاروان نمادین هنرمندان تعزیه‌خوان و شبیه‌خوان استان چهارمحال‌و بختیاری و هنرمندان استان‌های همجوار هنرنمایی می‌کنند، اضافه کرد: این کاروان براساس روایت‌ها و نقل قول‌های تاریخی درباره دشت کربلا بازسازی شده است.

گفتنی است، این کاروان 14 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله بیش از 800 بازیگر  و هنرور به عشق سرور و سالار شهیدان در آن ایفای نقش می‌کنند.

فرخ‌شهر در ۱۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و آیین‌های ماه محرم سالیان سال است که با شکوه خاصی در این شهر برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران