در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری :

فراخوان دوازدهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی مناطق زاگرس‌نشین کشور منتشر شد

ابراهیم شریفی دبیر جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از انتشار فراخوان جذب آثار دوازدهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرانتئاتر از چهارمحال و بختیاری ابراهیم شریفی افزود: این جشنواره با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار می شود و  شرکت‌کنندگان تا ۲۰ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لردگان ارسال کنند.

به گفته وی، این جشنواره در ۲ بخش شاهنامه‌خوانی و نقالی در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود که در بخش شاهنامه‌خوانی در ۲ گروه سنی زیر ۲۵ سال و بالای ۲۵ سال برگزار و بخش نقالی در چهار رده سنی زیر ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۶ سال، ۱۷ تا ۲۴ سال و بالای ۲۵ سال برگزار می‌شود.

شریفی افزود : ارسال آثار شاهنامه‌خوانی و همچنین نقالی‌خوانی به صورت تصویری و صوتی به مدت ۱۰ دقیقه است و شاهنامه‌خوانان باید یک قطعه اجرای خود را در بخش‌های حماسی و پندها به دبیرخانه جشنواره " اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لرذگان" ارسال کنند.

به گفته وی، مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن‌ماه امسال است و معرفی نفرات برتر  و زمان برگزاری جشنواره ششم و هفتم اسفندماه امسال پیش بینی شده  است که در صورت وجود شرایط بالای شیوع کرونا، داوری این آثار در فضای مجازی انجام می‌شود.

مدیر اجرایی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان نیز گفت: این جشنواره با حضور هنرمندانی از مناطق زاگرس‌نشین استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان برگزار خواهد شد.

سیده معصومه موسوی افزود :یازدهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی‌ مناطق زاگرس‌نشینان سال ۹۷ در شهرستان لردگان برگزار شد که نزدیک به ۵۰ اثر از سوی هیات داوران مورد ارزیابی و داوری شد.

شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران