در حال بارگذاری ...

روز جهانی تئاتر مبارک...

این روزها به هر سایت و کانالی که سر میزنی چشمت می خورد به پیام تبریک روز جهانی تئاتر .هنوز چشمهایت در رخوت خواب بهاریست که هشدار پیام تبریک این روز از خواب شیرین بیدارت می کند .

این روزها به هر سایت و کانالی که سر میزنی چشمت می خورد به پیام تبریک روز جهانی تئاتر .هنوز چشمهایت در رخوت خواب بهاریست که هشدار پیام تبریک این روز  از خواب شیرین بیدارت می کند . یادت می افتد که امروز روز جهانی تئاتر است . کمی که چشمهایت را میمالی تازه یادت میافتد که تو هم تئاتری هستی ، بدون آنکه بدانی چرا احساس خوبی به تو دست میدهد . با خودت میگویی باید به همه تبریک بگویم .به همه کسانی که سالها است زندگیشان با تئاتر آمیخته. باید امروز بهترین لباست را بپوشی دست خانواده را بگیری ببری دیدن نمایش .دیدی داشت یادت میرفت گل بخری ، بعد از دیدن نمایش باید گل داد به گروه اجرایی هرچه باشد امروز روزشان است . میپوشی ، عطر میزنی ، میخری گل را با احتیاط میدهی دست خانواده که خراب نشود . دخترت میگوید : کجا میرویم عید دیدنی ؟ لبخند میزنی پیش خودت میگویی حالا که بردمش هیجان اجرای نمایش را دید خستگی از تنش می رود . استارت میزنی دوباره می پرسد از کدام طرف میریم . راستی از کدام طرف باید بروی ؟ الان در مرکز شهرکرد هستی ، جلوی گل فروشی  . مثل کسی که فراموشی گرفته یادت نمیاید سالن تئاترشهر کجاست . کمی که به ذهنت فشار میاوری یادت می افتد که شهرکرد اصلاً تئاتر شهر ندارد و کمی بعد تر به یاد میاوری که اصلاً اجرایی وجود ندارد . یادت می افتد که در مرکز استان چهارمحال و بختیاری اینطور نیست که هر وقت هوس کنی بتوانی بروی تئاتر . دوباره استارت میزنی . دخترت میگوید : ماشین روشن است ، معلوم هست حواست کجاست ؟ راه میافتی میروی به سمت سالن امیرکبیر از جلوی مکانیکی ها و کابینت سازی و تعمیرگاه موتور سیکلت و ...که گذشتی میرسی به سالن رنگ و رو رفته امیر کبیردر جنوبی ترین منطقه‌ی شهر  . دلت میخواهد بگیرد اما بیخیال میشود و نمیگیرد . پایت را روی گاز فشار میدهی میروی سمت بالای شهر . چشمت که به فرهنگسرا میخورد  آبی به جانت میاید . یادت میافتد قرار است امسال پلاتویی در این محل راه بیافتد که اگر بیافتد می شود به اجرای همیشگی تئاتر کمی امیدوار بود . خواهش میکنم خوشحال باش حداقل امروز ، نگو ازاین قول ها زیاد داده اند . دخترت حاجی فیروز شده و میخواند : بزک نمیر بهار میاد ، کمبزه و خیار میاد ! اصلاً از خیر سالن و اجرای نمایش میگذری  .میتوانی که تبریک بگویی ، روز جهانی تئاتر را . دخترت میگوید : بابا روز ایرانی تئاتر کی است . باید به او بگویی برای امروزش بس است دیگر زیاد سوال پرسیده ،میخواهد دستی دستی روز جهانی تئاترت را خراب بکند . گوشیت را جواب بده زنگ میخورد : الو سلام روز جهانی تئاتر مبارک .

قاسم اسماعیلی دهکردی




مطالب مرتبط

هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر
هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک مطرح کرد:

لزوم حمایت متولیان از گروه‌های تئاتر

معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک می‌گوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایت‌های مالی را از گروه‌های تئاتر داشته باشند.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنر نمایش گویاترین ابزار هنری است

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با تبریک این‌ روز به تمامی فعالان این عرصه هنری گفت: بی‌شک جامعه‌ای که بتواند از هنر نمایش به عنوان گویاترین ابزار هنری در مسیر راست و درست بهره گیرد، راه را برای بازنمایی هویت ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران