در حال بارگذاری ...

کارگاه آموزشی و تولید اثرنمایشی با حضور علیرضا کوشک جلالی در شهرکرد

کارگاه آموزشی و تولید اثر نمایشی با حضور علیرضا کوشک جلالی از سوی انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با درگاه تئاتر استان گفت: کارگاه آموزشی علیرضا کوشک جلالی از سوی انجمن نمایش استان ومرکز هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از 2 آبان در شهرکرد آغاز به کار خواهد کرد.

فرشید بزرگ نیا افزود: این کارگاه آموزشی با موضوع بازیگری و کارگردانی است که به روی صحنه بردن یک اثر نمایشی با حضور هنرمندان تئاتر استان خروجی پایانی آن است.

به گفته وی حضور علیرضا کوشک جلالی و آماده سازی یک اثر نمایشی با حضور این کارگردان میتواند سر آغاز راهی جدید برای اهالی تئاتر استان چهارمحال و بختیاری باشد.

بزرگ نیا اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با حضور فعالان تئاتر استان برگزار خواهد شد و در پایان کارگراه پس از بررسی حاضرین در کارگاه از سوی استاد کوشک جلالی بازیگران و عوامل نمایش تولیدی انتخاب خواهند شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری گفت: اثر تولیدی در این کارگاه آموزشی در فستیوالهای ملی و بین المللی تئاتر شرکت خواهد کرد و باعث شناساندن هنرمندان نمایش استان خواهد شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، علی رضا کوشک جلالی متولد اول فروردین ۱۳۳۷ در شهر تهران می‌باشد. وی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران است و از سال ۱۹۸۶ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. در سال ۱۳۹۳ از طرف وزارت ارشاد، مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۴، گروه تئاتری "علی جلالی آنسامبل" را در شهر کلن پایه‌گذاری کرد و هم اکنون مسئول هنری این گروه است. چهار نمایشنامه از او در انتشارات تئاتر مونیخ آلمان به چاپ رسیده است. "انتشارات قطره" نمایشنامه‌های "همزاد"، "با کاروان سوخته"، ترجمه نمایشنامه "ژورف و ماریاً اثر "پتر تورینی"، انتشارات "نمایش" ترجمه "پستچی پابلو نروداً و نمایش "هابیل و قابیل" و انتشارات افراز ترجمه "خدای کشتار" اثر "یاسمینا رضا"، ترجمه نمایش "پوزه چرمی" اثر "هلموت کراوزه" و "هنر خوبه و قشنگه اما خیلی درد داره" را روانه بازار کتاب کرده‌اند. او در سال ۱۳۸۹ یک تله تاتر ۶۰ قسمتی طنز، که بر اساس آثار "کارل والنتین" و "لوریو" نوشته بود را برای تلویزیون ایران تولید کرد.

او تاکنون بیش از ۴۰ نمایش در آلمان و ۱۵ نمایش در ایران به روی صحنه برده و جوایز زیادی در زمینه کارگردانی و نویسندگی در فستیوال‌های تئاتری بین‌المللی کسب کرده است. کوشک جلالی در سال ۲۰۰۹ نیز برای اولین بار به عنوان کارگردان یک اپرا را در اپرای شهر دورتموند/آلمان به زبان ترکی و آلمانی به صحنه برد.

از آثار به اجرا در آمده این کارگردان در ایران، می‌توان به مسخ، پابلو نرودا، بازرس، موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن، و خدای کشتار، سیستم گرون هلم و پوزه چرمی اشاره کرد. موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن، از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر به عنوان بهترین اجرا در سال ۱۳۸۶ انتخاب شد.

همچنین سه اثر از علیرضا کوشک جلالی (پابلو نرودا، پوزه چرمی و با کاروان سوخته) در سال‌های اخیر در زمره نامزدهای بهترین اجراهای کشور آلمان بوده‌اند. آخرین نمایش‌نامه‌ای که جلالی در ایران کارگردانی کرد، "راهزنان" اثر فردریک شیلر بود که به فستیوال معتبر جهانی شیلر در سال ۲۰۱۳ دعوت شد. در سال‌های اخیر توجه خاصی به تئاترشهرستان‌ها داشته است. سال ۹۲ نمایش "روبینسون و کروزو" را در تبریز (کار برگزیده از دید تماشاچیان در جشنواره فجر/مشهد) و سال ۹۳ "پستچی پابلو نروداً را در کاشان و «خدای کشتار» را در تبریز با هنرمندان محلی به صحنه برده است.

گفتنی است علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در این کارگاه آموزشی به مرکز هنرهای نمایشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه نمایند.




نظرات کاربران