در حال بارگذاری ...
کورش زارعی در افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در شهرکرد عنوان کرد

تقویت هویت ایرانی اسلامی با گسترش فعالیت های هنری در مساجد

کورش زارعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: با گسترش فعالیت های هنری در مساجد و جذب جوانان و نوجوانان می توان گام بزرگی در تقویت هویت ایرانی اسلامی خود برداریم.

کورش زارعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور شب گذشته (11 آذر) در آئین افتتاح دفتر  تئاتر مردمی بچه های مسجد استان چهارمحال و بختیاری که در مسجد جامع شهرکرد برگزار گفت: در حالی‌ که شاهد حضور کمرنگ جوانان و نوجوانان در مساجد هستیم می توان با انجام فعالیت های هنری جذاب بستر مناسبی برای حضور گسترده نسل جوان در این مکان های مقدس فراهم کرد.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن در تضعیف پایه های انقلاب اسلامی، افزود: دشمن در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توسل به فتنه های مختلف از قبیل جنگ تحمیلی و تحریم در صدد ضربه زدن به ایران اسلامی بود که بحمدا... همواره شکست خورده و از همین رو در است که سال های اخیر به سمت هجمه های فرهنگی روی آورده است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور تصریح کرد: برای غلبه بر تهاجم فرهنگی دشمن باید سرمایه های فرهنگی و هنری خود را بیش از پیش ارج نهاده و با ایجاد جذابیت های لازم نسل جوان را به پایگاه های فرهنگی جذب کنیم.

زارعی، شناسایی و تربیت هنرمندان برجسته در حوزه نمایش را از جمله اهداف تشکیل دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد دانست و گفت: استعدادهای جوان به واسطه این دفاتر به هنرمندان برجسته ای تبدیل می شوند.

زارعی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مسجد در نهادینه کردن جایگاه تئاتر در جامعه، اظهار کرد: با اجراهای متناسب با شان مسجد می توان مردم را با تئاتر آشتی داد چراکه اگر فاخرترین نمایش را به اجرا بگذاریم اما برای مردم نباشد، ارزشی ندارد.

وی بابیان اینکه تئاتر زبان بلیغ و رسایی دارد، افزود: فعالان تئاتر افراد برگزیده و مبلغان ارزش های انسانی هستند.

 زارعی خاطرنشان کرد: هر نمایشی که متوسل به ارزش های اسلامی شود می تواند مردم را به سمت سعادت بشری هدایت کند.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: با گسترش فعالیت های هنری در مساجد و جذب جوانان و نوجوانان می توان گام بزرگی در تقویت هویت ایرانی اسلامی خود برداریم.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: فعالیت عضو گیری دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان از تیر ماه امسال آغاز شد و تا کنون چندین گروه فعال تئاتری در مساجد استان فعالیت هنری خود را آغاز کرده اند.

حجت االله شیروانی ضمن تقدیر از هیات امنای مسجد جامع شهرکرد برای همکاری همه جانبه  با دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد افزود: مسجد جامع شهرکرد یکی از مساجد فعال فرهنگی استان است که قابلیت های زیادی برای انجام فعالیت های هنری از قبیل تئاتر و دیگر هنرها دارد.

شیروانی اظهار داشت: در آیین افتتاحیه تئاتر مردمی بچه های مسجد دو نمایش تولیدی از تولیدات هنر جویان بچه های مسجد استان به اجرا در آمده است.

رئیس حوزه هنری گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد این باشیم که تمام مساجد استان دارای گروه های تئاتری بچه های مسجد باشند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در آیین افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد استان چهارمحال و بختیاری که با حضور هنرمندان و مسئولین استان برگزار شد دو نمایش «آن سوی رویا» به کارگردانی ملیحه سلیمانی و «داعش» به کارگردانی اکبر مرتضوی و تولید دفتر تئاتر بچه های مسجد به اجرا در آمد.

 

 




نظرات کاربران