در حال بارگذاری ...

نشست خبری سی ششمین جشنواره تئاتر فجر استانی در شهرکرد برگزار شد

نشست خبری سی ششمین جشنواره تئاتر فجر استانی با حضور دبیر جشنواره و اصحاب رسانه صبح امروز در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری،  فرشید بزرگ نیا روز دوشنبه در نشست خبری این جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد افزود:این جشنواره تحت عنوان' جشن گفت وگوی تئاتر ایران ' از نوزدهم تا بیست و سوم دی ماه در شهرکرد در دو سانس بعد از ظهرها برگزار می شود.
به گفته او، در این جشنواره 5 اثر برتر تئاتر استانهای تهران، مرکزی ، گیلان و اصفهان در پلاتو مجتمع فرهنگی هنری مهر میرآباد شهرکرد برای عموم اجرا می شود.
دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی گفت: یکی از این آثار برگزیده جشنواره تئاتر بین المللی کودک و نوجوان و یکی دیگر از کارها نیز بارها در عرصه بین المللی تئاتر به روی صحنه رفته است و این نشان می دهد جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی ضرورت برگزاری این جشنواره در استان را مساله گفت وگوی تئاتری عنوان کرد و گفت: با برگزاری این جشنواره، هنرمندان تئاتر چهارمحال و بختیاری با تئاترهای استان دیگر آشنا می شوند
بزرگ نیا افزود:امسال استان های لرستان، مرکزی، یزد، بوشهر، خوزستان و چهارمحال و بختیاری میزبان سی ششمین جشنواره تئاتر فجر استانی در کشور شده اند و چهارمحال و بختیاری آخرین استانی است که جشنواره فجر استانی در آن امسال برگزار می شود.
وی حضور تماشاگران را برای تئاتر یک ضرورت دانست و گفت: بخش عمده ای از اطلاع رسانی این جشنواره قرار بود در فضای مجازی صورت گیرد که به دلیل قطع شدن یکی از شبکه ها با کندی صورت گرفت.
به گفته وی، حضور تماشاگران برای تئاتر دلگرمی است اما گاهی برخی از ادارات که بلیت رایگان نیز برای آنها ارسال می شود، از این هنر استقبال نمی کنند

دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی در پایان خاطرنشان کرد: نمایش «بدن مقدس» نوزدهم دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر، نمایش «خداحافظ» بیست دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر، نمایش «خانه‌ای وجود داشت» بیست و یکم دی‌ماه در دو سانس 9 و 11 صبح، «پلکان» بیست و یکم دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر و نمایش «گِل» بیست و دوم دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر در تماشاخانه مهر شهرکرد بر روی صحنه می‌روند.


کارشناس امور هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال 15 اثر در بخش ملی و 15اثر در بخش تئاتر استانی فجر حضور دارند.
اصغر اشراقی در این نشست افزود:از چهارمحال و بختیاری نیز دو اثر در بخش ملی و استانی حضور دارد که در استانهای دیگر به روی صحنه می رود.
رئیس کانون منتقدان تئاتر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جشنواره تئاتر فجر برای این استان یک فرصت و یک ظرفیت برای گفت وگو پیرامون این هنر است.
فرهاد خاکیان دهکردی افزود: در این جشنواره کانون منتقدان به دنبال بررسی و پاسخ به سوالات چالشی پیرامون ایده های تئاتری است.
به گزارش تئاتر چهارمحال وبختیاری ، جشنواره تئاتر فجر به صورت بین المللی هر ساله در تهران در دهه فجر برگزار می شود و از دو سال پیش تاکنون نیز بخشی از این جشنواره به صورت استانی برگزار می شود.
چهارمحال و بختیاری در حدود 200هنرمند تئاتر دارد که امسال اثر 'یک به علاوه دو ' به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی در بخش اصلی و ملی و 'بادبان و دریا را باد با خود برده است' به کارگردانی مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزپور در بخش فجر استانی حضور دارند.




نظرات کاربران