در حال بارگذاری ...
کارشناس امور استان‌های هنرهای نمایشی:

هنر تئاتر باید متناسب با فضای جامعه عرضه شود

محسن سراجی کارشناس امور استان‌های هنرهای نمایشی گفت: هنر تئاتر باید متناسب با فضای جامعه عرضه شود تا مخاطبان بیشتری جذب کند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، محسن سراجی در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر استانی به میزبانی استان چهارمحال  بختیاری با با بیان این که تئاتر به عنوان یک هنر زنده نزدیک ترین شکل از ارتباطات انسانی را در خود دارد، تصریح کرد:  اگر این هنر به عنوان یکی از گزینه های انتخابی مردم باشد به دلیل طبیعت گفتمان ساز و لذت بخش خود، پویایی را در جامعه گسترش می‌دهد..

وی با بیان اینکه فرایند فعالیت فرهنگی از جمله انتخاب نوع نمایش و تعمق در موضوعات آن، نوعی پویایی و نشاط را ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: اعضای انجمن هنرهای نمایشی بایستی با تلاش خود و جذب مخاطب،  هویت مستقل برای هنرهای نمایشی بوجود آوردند.

سراجیان افزود: اغلب تئاترهای تولیدی پاسخگوی نیاز جامعه نیستند زیرا متناسب با فضای آن جامعه یا استان نمی باشند و به همین دلیل مخاطبان آنها کاهش پیدا می کنند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: مضمون و مفهوم تئاترها نباید به شکل و روال عادی باشند بلکه بایستی با مضمون های متفاوت و متعدد به روی صحنه بروند.

سراجی گفت: اگر قرار است در عرصه های مختلف در کشور شاهد توسعه باشیم  باید در شهرستان ها کشف استعداد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر تنها نباید به یک فعالیت اقتصادی تبدیل شود، گفت: تئاتر یک هنر درآمدی و حمایتی است و باید به نحوی علاوه بر بعد اقتصادی  پاسخگوی نیاز جامعه نیز باشد.

وی افزود: رسالت حوزه هنر تولید تئاتر متناسب با سیاست های محوری خود و تئاتر متعهد است که برای تحقق آن برنامه ریزی های گسترده ای را در دوره جدید آغاز کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر تنها به قشر خاصی از جامعه اختصاص ندارد لذا برای فرهنگ سازی این مهم باید با دقت برنامه ریزی کرد تا جایگاه و نقش تئاتر در کشور به یک ضرورت فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، نمایش بدن مقدس از استان مرکزی نخستین اجرای در جشنواره تئاتر فجر استانی چهارمحال و بختیاری بود که با استقبال خوب مخاطبان استان قرار گرفت.




نظرات کاربران