در حال بارگذاری ...
جواد هیاریان:

جشنواره تئاتر فجر استانی هویت فرهنگی دارد

جواد هیاریان مدیر اجرایی سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر استانی گفت: جشنواره تئاتر فجر استانی هویت فرهنگی دارد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، جواد هیاریان دهکردی با اشاره به اینکه  در دو دهه اخیر انجمن هنرهای نمایشی فاقد فعالیت بود، تصریح کرد: اکنون مجدد این انجمن تشکیل و با سیاست خود باعث شده است تئاتر استانها تنها به جشنواره های استانی ختم نشود و اجرای عمومی در شهرستانها و استانها رونق بگیرد به گونه ای که تاکنون در چندماه اخیر تئاترهای با کیفیتی به روی صحنه رفته است.

وی خاطرنشان کرد:برگزاری جشنواره تئاتر استانی زمینه‌ساز هم‌اندیشی و تبادل نظر میان هنرمندان است و با برگزاری این جشنواره هنرمندان بومی استان بامشاهده آثار هنری از استان‌های دیگر می‌توانند در راستای ارتقای کیفیت آثار هنری خود گام بردارند.

هیاریان تئاتر استانها را تئاتری اصیل دانست و گفت: تئاتر استان ها با وجود کمترین امکانات و مخاطب اندک، پویایی و بالندگی خود را همچنان به دلیل همین اصالت هنری اش، حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات بیشتر و با کیفیت بهتری در اختیار هنرمندان تئاتر باید قرار گیرد، گفت: حمایتهای مالی از سوی نهادهای مربوطه قطعاً باعث اجرای آثار بیشتر و با کیفیت این هنر می شود.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر فجر استانی شامل نمایش «بدن مقدس» 19دی در سانس‌های 16 و 19 توسط استان مرکزی برگزار و نمایش‌های دیگر با عنوان «خداحافظ» 20 دی‌ماه در سانس‌های 16 و 19 توسط استان تهران، «خانه‌ای وجود داشت» 21 دی‌ماه در سانس‌های 9 و 11 توسط استان اصفهان ، «پلکان» 21  دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 عصر توسط استان گیلان و نمایش «گل» 22  دی‌ماه در دو سانس 16 و 19 توسط استان تهران بر روی صحنه می‌روند




نظرات کاربران