در حال بارگذاری ...
در جشنواره تئاتر فجر استانی چهارمحال و بختیاری

«خانه‌ای وجود داشت» به صحنه رفت

نمایش «خانه‌ای وجود داشت» کاری از گروه تئاتر ثانیه‌ها، به نویسندگی مژده حق شناس و طراحی و کارگردانی مرضیه اشرفیان و مهدی فدایی از استان اصفهان در سالن مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش «خانه‌ای وجود داشت» کاری از گروه تئاتر ثانیه‌ها، به نویسندگی مژده حق شناس و طراحی و کارگردانی مرضیه اشرفیان و مهدی فدایی از استان اصفهان در سالن مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد به روی صحنه رفت.در این نمایش حدیث اعراب به عنوان بازیگر و هانیه عبدی‌پور، صفورا عبداللهی و نگار معین به عنوان عروسگردان به ایفای نقش پرداختند.

فاطمه رئوفی طراحی لباس و طراحی عروسک و همچنین نگین صادقیان، مریم خمسه و فرزانه قریشی طراحی دکور این نمایش را به عهده داشتند.

طراح و کارگردان نمایش «خانه‌ای وجود داشت» در رابطه با تأثیر این نمایش بر مخاطب افزود: خانه ای وجود داشت مخاطب را به فکر کردن در مورد موقعیت خودش در جهان دعوت می کند.

فاطمه اشرفیان گفت: ما فقط به منزله ی تولید کار عروسکی نخواستیم ازعروسک استفاده کنیم عروسک های کار ما در معنا و مفهوم کار تنیده شدند این که انگار ما عروسک هایی شدیم که توسط رسانه هدایت می شویم .

او در ادامه گفت: اثر خانه ای وجود داشت نشان می‌دهد زندگیمان چقدر بر اساس انتخاب خودمان است و چقدر این انتخاب بر اساس سلیقه ای هست که رسانه به ما می دهد.

اشرفیان افزود: این نمایش به دلیل مرگ عروسکها در پایان نمایش برای مخاطبین زیر ۱۲ سال توصیه نمی شود تا احساسات آنها جریحه‌دار نشود.

وی خاطرنشان کرد: امید است سالن های مجزایی برای تئاتر کودک و همچنین تئاتر عروسکی برپا  شود .




نظرات کاربران