در حال بارگذاری ...
مهندس محمد میرزایی رئیس جشنواره تئاتر معلولین آفتاب

با برگزاری این جشنواره ها می توانیم شعار "معلولیت، محدودیت نیست" را در جامعه تحقق ببخشیم

با سلام خدمت شما و عرض خسته نباشید؛ لطفا کمی درباره ی پیشینه ی جشنواره ی آفتاب توضیح بفرمایید.

سلام عرض می کنم خدمت خوانندگان محترم؛ جشنواره ی تئاتر معلولین  از سال هزار و سیصد و هشتاد و شش شروع شده و سازمان بهزیستی با هدف بالا بردن کیفیت و کمیت توانمندی ها و بالا بردن انگیزه و حرفه آموزی جشنواره تئاتر معلولین را برگزار می کند. علی الخصوص که در سال های اخیر بحث اشتغال زایی نیز به اهداف سازمان اضافه شده است. استان چهارمحال و بختیاری نیز در این چند ساله توانسته که درخشش های قابل توجهی رو در این جشنواره داشته باشد و حتی رتبه ی بین المللی نیز در رزومه ی تئاتر معلولین استان دیده می شود. امسال نیز استان زیبای ما میزبان پنجمین دوره ی تئاتر معلولین منطقه ای آفتاب است و از پنج استان اصفهان، البرز، تهران، قم و مرکزی آثاری در کنار آثار برگزیده ی هنرمندان استانمان به رقابت خواهند پرداخت.

آمادگی استان را برای میزبانی جشنواره چطور ارزیابی می کنید.
ضمن عرض خوش آمد خدمت همه ی میهمانان و مدعوین و اساتید عزیز؛ ما برای این دوره از جشنواره چند سالن را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیش بینی و جهت برگزاری جشنواره برای معلولین عزیز از سوی سازمان مناسب سازی کرده ایم. ادارات دیگر استان مثل شهرداری، سازمان اتوبوسرانی ، صدا و سیمای مرکز استان نیز همکاری های بسیار خوبی با جشنواره معلولین در استان داشته اند که اینجا باید قدردان همکاری این عزیزان با سازمان بهزیستی بود. برای افتتاحیه و اختتامیه ی جشنواره نیز برنامه هایی رو در نظر گرفته ایم که انشاءالله با کیفیت خوبی برگزار خواهد شد؛ و امیدوارم بتوانیم به نحو احسن حق میزبانی را به یاری خدا به جا بیاریم.


شما اهمیت جشنواره را در چه سطحی می دانید؟
ایجاد بسترهای یک رقابت سازنده به منظور بالا بردن انگیزه های اجتماعی در کنار بالابردن توانمندی ها، چه در سطوح تخصصی و چه در سطوح نیمه تخصصی در حوزه ی هنر. ما می توانیم شعارهای سازمان مثل ِ "معلولیت، محدودیت نیست" در جامعه با برگزاری این چنین جشنواره ها تحقق ببخشیم..

چه پتانسیل هایی درون استان می بینید و برای بعد از جشنواره آیا برنامه ریزی کرده اید؟
برای همه ی عزیزان  آرزوی موفقیت داریم؛ ولی در این چند سال برنامه هایی برای پشتیبانی گروه های تئاتری داشته ایم که به یاری خدا و دوستان عزیز دست در دست هم این برنامه را صعودی ادامه  می دهیم؛ در بحث هنردرمانی قصد داریم فعالیت هایی انجام دهیم که امیدوارم دوستان این حوزه با ما همکاری خوبی داشته باشند.  دوست داریم بتوانیم مخاطبان را، به خصوص مخاطبان جامعه ی هدفمان را افزایش دهیم و در سال جاری توانمندی های گوناگونی را عملی کنیم.

حرف پایانی؟
تشکر از شما؛ برای همه ی دست اندر کاران جشنواره آرزوی موفقیت دارم.


 




نظرات کاربران