در حال بارگذاری ...
معصومه محمدی دبیر پنجمین جشنواره تئاتر معلولین آفتاب شهرکرد

بالا بردن سطح نشاط و احساس پیروزی در معلولین مهم ترین دست آورد این جشنواره است

جایگاه تئاتر معلولین را در استان چطور ارزیابی می کنید؟ در سال های اخیر توفیقات چشمگیری در توانمند سازی تئاتر حوزه ی معلولین داشته ایم. افراد زیادی جذب تئاتر شده اند و توانسته ایم عرصه ی خوبی برای ورود معلول به جامعه و تاثیرگذاری مثبت، ایجاد کنیم. و واقعا نگاه به تئاتر معلولین در استانمان روز به روز پر بارتر و بهتر شده است

جایگاه تئاتر معلولین را  در استان چطور ارزیابی می کنید؟

در سال های اخیر توفیقات چشمگیری  در توانمند سازی تئاتر حوزه ی معلولین داشته ایم. افراد زیادی جذب تئاتر شده اند و توانسته ایم عرصه ی خوبی برای ورود معلول به جامعه و تاثیرگذاری مثبت، ایجاد کنیم. و واقعا نگاه به تئاتر معلولین در استانمان روز به روز پر بارتر و بهتر شده است.

آیا اتفاقی بوده در حوزه ی تئاتر معلولین استان که بسیار برای شما دلنشین باشد؟
زیاد!

مثلا؟
خب خداروشکر استان چهارمحال و بختیاری؛ استان پرافتخاری در عرصه ی تئاتر معلولین بوده و هست.


حمایت های سازمان از گروه ها به چه شکل است؟
پرداخت کمک هزینه موردی ایاب و ذهاب یکی از روش های تشویق معلولین هنرمند است. پرداخت ورودی های جشنواره و جوایز منتخبین نیز شامل کمک های عالی به این عزیزان می باشد. در مورد حمایت معنوی از گروه ها هم سازمان هر حمایت و پشتیبانی که لازم باشد را در دستور کار قرار خواهد داد.

برنامه های بیشتر و ویژه تری در موضوع هنردرمانی خواهید داشت؟
صد درصد. با دیدی همه جانبه ، بحث افزایش خلاقیت های هنری را در بین مراکز و جامعه ی معلول در اولویت داریم که سازمان در این موضوع همکاری های خوبی را با ادارات متولی فرهنگ و هنر در سطح استان در دست تنظیم دارد. اعتقاد داریم که هنردرمانی در بحث بالابردن کیفیت زندگی در بین جامعه به ویژه جامعه ی هدف ما، بسیار حائز اهمیت است و خود من به شخصه تاثیرات این موضوع را به عینه دیده ام. در یک کلام؛ هنردرمانی استقلال معلول را در جامعه افزایش می دهد و کیفیتش را هم بهتر می کند.

به نظر شما مهم ترین دست آورد این جشنواره چه می تواند باشد؟
تغییر دیدگاه جامعه نسبت به معلولین و اعتماد به توانمندی های این قشر جامعه، ایجاد رقابت سالم و پویا بین گروه های شرکت کننده و محک زدن توانمندی های افراد معلول و سالم و در نهایت بالا بردن سطح نشاط و احساس پیروزی در معلولین مهم ترین دست آورد این جشنواره است.

صحبت پایانی؟
آرزوی موفقیت برای گروه های شرکت کننده دارم و همچنین امیدوارم مهمانان عزیز اوقات خوشی را در این چند روز در شهرکرد سپری کنند




نظرات کاربران