در حال بارگذاری ...
سهراب سلیمی، داور بخش بزرگسال و خیابانی:

جنگ ها همیشه نیستند ولی پدیده ی جنگ های روانی همیشه هستند؛این را نباید فراموش کرد

سهراب سلیمی گفت: بنده دومین بار است که برای جشنواره ی تئاتر معلولین به شهرکرد می آیم. همیشه ارتباط تنگاتنگی با این حوزه داشته و دارم. جشنواره یک جشنواره ی متفاوت است از لحاظ مختلف.

 نگاهتان به این جشنواره چگونه است؟

بنده دومین بار است که برای جشنواره ی تئاتر معلولین به شهرکرد می آیم. همیشه ارتباط تنگاتنگی با این حوزه داشته و دارم. جشنواره یک جشنواره ی متفاوت است از لحاظ مختلف. تفاوت در نگاه و رفتارها و برخوردها و اندیشه ها؛ چه در مقوله ی اجرا چه مقوله ی تئوری و چه مسائل فنی. به طور خلاصه در دنیای فعلی که تجارب و پژوهش های علمی گسترده ای در این حوزه انجام گرفته و دانشگاه های بسیاری تحقیقات قابل توجهی را در این رابطه انجام داده اند؛ ما باید خیلی هوشمندانه به این حوزه بپردازیم.

تاثیر اجتماعی در این حوزه به چه شکل است؟

 به نظر بنده کارهایی که به معلولیت های اجتماعی و رفتارهای متقابل جامعه در این مورد اشاره می کنند؛ راه درست تری را رفته اند. همچنین پیشنهادم این است که بستر خانواده را هم در این زمینه اساس قرار دهند و مسائل بنیادی خانواده را هم مد نظر قرار دهیم.

در سطح کشوری و بین المللی،وضعیت این حوزه را چگونه تحلیل می کنید؟

در همه جای جهان اتفاقات بسیار مهمی در این حوزه رخ داده است. علی الخصوص در کشورهایی مثل لهستان.

در این سال ها در کشور کارهای بسیار خلاق و پویایی را دیده ایم. و زبان مشترکی را در یک سری کارها خوشبختانه مشاهده می کنیم.

موضوعات پیشنهادیتان به گروه ها چیست؟

درونی شدن موضوعات و گره زدن تجربیات شخصی به نگاه های موجود در آثار، می تواند وضعیت بهتری را رقم بزند که البته کارشناسان مجربی باید در کناراین قضیه باشند تا کارهایی قابل تولید شود.

و اما صحبت آخرتون؟

امیدوارم رشد اقتصادی و نگاه های بنیادین اجتماعی بهبود پیدا کند تا وضعیت تئاتر را بالنده تر ببینیم.

جنگ ها همیشه نیستند ولی پدیده ی  جنگ های روانی همیشه هستند؛این را نباید فراموش کرد.




نظرات کاربران