در حال بارگذاری ...
با حضور مهدی حسام الذاکرین

کارگاه آموزشی تئاتر«بدن آگاهی» در شهرکرد برگزار می شود

کارگاه آموزشی تئاتر«بدن آگاهی» با حضور «مهدی حسام الذاکرین» از سوی انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد برگزار می شود.

مهدی حسام الذاکرین مدرس این کارگاه در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: در این کارگاه سعی داریم علاوه بر تمرین های آماده سازی و تقویت ابزار بدن،پیوندهای حافظه عضلانی و حافظه عاطفی را نیز کشف و بازیابی کنیم.

ذاکری افزود: یافتن راه هایی امن تر برای رسیدن به نقش و کار بر روی نقش  که ضمن تسریع روند کار،آسیب جسمی و روحی و خطر رفتن و ماندن در کلیشه را به حداقل برساند،مدت هاست تلاش من در تجربیات شخصیم شده است.

او گفت: تصور من این است که هیچ مسیری برای بازیگر امن نیست،مگر ابزاری در اختیار بازیگر قرار دهد که به همان اندازه که او را در تولید نقش کمک میکند،برای رهایی از نقش نیز به او یاری برساند.

مدرس کارگاه «آگاهی بدن» اظهار داشت: کنترل و آگاهی از بدن می تواند نشانه ی کنترلِ ذهن باشد.حال آنکه کنترلِ ذهن و افکار بدون ابزار و شاخصی ملموس کار بسیار مشکلی است و تقریباً هیچ کس نمی تواند معیار مشخصی برای تعیین کیفیت آن داشته باشد.در نتیجه بدن بازیگر نمود درونیات نقشی است که بازی می کند.و بازیگر به نوعی از آگاهی نیاز دارد تا بتواند این نمود را با کیفیت مطلوبی ارائه دهد.

او افزود: امیدوارم بتوانیم به کمک تعدادی از هنرجوهای این کارگاه نمایش "آرزوهای کوچک اذیت کننده" را در سال آینده به روی صحنه ببریم.

 




نظرات کاربران