در حال بارگذاری ...
اکبر مرتضوی نویسنده و کارگردان نمایش« قرار ملاقات»

همایش تئاتر تک نفره با امکانات کم مردم را به دیدن نمایش ترغیب می‌کند

اکبر مرتضوی نویسنده و کارگردان نمایش« قرار ملاقات» شرکت کننده دردومین همایش تئاتر تک نفره گفت: همایش تئاتر تک نفره فرصتی است که با امکانات نه چندان زیاد مردم را به دیدن نمایش ترغیب می کند

اکبر مرتضوی از سال 1390 تئاتر را به صورت جدی آغاز کرده است.مرتضوی تا کنون در چندین نمایش بازیگر کارگردان و... بوده است  او به گفته خودش به همه جنبه های این هنر علاقه دارد و بیشتر تمرکزش را بر نوشتن گذاشته است. مرتضوی با نمایش « قرار ملاقات» به عنوان نویسنده و کارگردان در همایش تئاتر تک نفره حضور دارد به بهانه اجرای او در همایش تئاتر تک نفره با او به گفتگو نشستیم.

 

از اجرای " قرار ملاقات" و خلاصه ای از داستان نمایشتان را برایمان بگویید؟

نمایشنامه قرار ملاقات روایت پسری تنهاست به اسم سروش که در میان تلاش های پی در پی اش برای به دست آوردن معشوق با دنیای جدیدی آشنامی شود،دنیایی که نیازهای جدیدی را در او بیدار می کند.درتنهایی خود اسیر می شود و برای خودش معشوق خیالی می سازد، هر روز آماده می شود به دیدار معشوق خیالیش برود باخودش درگیر می شود و قرار رابه روز دیگر موکول می کند.

هدف شما از شرکت در همایش تئاتر تک نفره چه بوده است و چه شد که به فکرنوشتن این نمایشنامه افتادید؟

هدف من از شرکت در همایش به چالش کشیدن یکی از معضلات جامعه بود، همان هدفی که من را سمت نوشتن نمایشنامه قرار ملاقات برد.همه ما در اطرافمان کسانی را می بینیم که تجربه چندین رابطه ناموفق راپشت سر گذاشته اند، من یکی از همین افراد را نوشتم، البته با این تفاوت که افراد اطراف ما شاید فقط یکی از تجربه های سروش را تجربه کرده باشند.

بازخورد مخاطبان نمایش بعد از دیدن نمایش چگونه بوده و آیا شما به هدف اصلی خود در این اجرا رسیده اید؟

استقبال از همایش تک نفره به نظر من کمتر از سطح انتظار بود اما به طور خاص در خصوص نمایش قرارملاقات همزاد پنداری تماشاچی با سروش برایم بسیار جالب بود و احساس میکنم تا حدودی به هدف اصلی خود رسیده ام چرا که در چهره برخی از مخاطبان رضایت نسبی را مشاهده کردم.

نگاهتان درباره آثار تک نفره و کوتاه چیست؟چه تفاوت هایی از نظر شما بین آثار نمایشی تک و کوتاه با نمایش های دیگر است؟

همایش تئاتر تک نفره فرصتی است که با امکانات نه چندان زیاد مردم را به دیدن نمایش ترغیب می کند. این ایده آموزشگاه هنرهای نمایشی آرام شهرکرد بسیار مفید بود و در این دو دوره ای که برگزار شده موفق بوده است. چرا که من مخاطبان عام زیادی را می بینیم که به دیدن این نمایش ها می آیند و شاید در اجرا های دیگر تئاتر با این مخاطبان روبه رو نبوده ام به نظر من اگر محوریت علاقه مند کردن مردم به تئاتر و جذب تماشاچی باشد و محتوا نیز موضوعات و نمایشنامه های بومی یا معضلات اجتماعی پیرامون خودمان باشد  با استقبال بیشتری مواجه خواهیم شد. امیدوارم حمایت ها از اینگونه همایش ها بیشتر باشد چرا که فضای بسیار خوبی هم برای هنرمند و هم برای مخاطبان هنر نمایش عرضه می کند.

ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید اگر صحبتی دارید که در انتهای این گفت‌وگو لازم به ذکر است بفرمایید.

ممنون از شما و برگزار کنندگان این همایش به امید روزی که همیشه در شهرمان چند اجرای خوب به روی صحنه باشد و بچه های تئاتری دغدغه مالی نداشته باشند.

 

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران