در حال بارگذاری ...

«هلن» در فارسان روی صحنه می رود

نمایش«هلن» به نویسندگی و کارگردانی یاسر الله بخشی کاری از گروه تئاتر تاتی در فرهنگ سرای فارسان به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش« هلن» از امروز سه شنبه 30 مرداد تا 3 شهریور ساعت 17 در فرهنگ سرای فارسان به روی صحنه خواهد رفت.

در نمایش «هلن» زهرا زمانپور، غلام دادور، محمد جواد بهرامی ، مریم کاظمی ، بهاره محمد حسینی ، مریم ترابی  و مبینا اسلامی به ایفای نقش می پردازند.

داستان این نمایش بر اساس اتفاقی که در اسفند ماه سال 1396 در کوههای زاگرس افتاده و گذری بر خاطرات هلن افسر نیروی دریایی آمریکا که خدمات زیادی به مردم بختیاری نموده نوشته شده است .

مردم  بختیاری کوهی را در نزدیکی« ناغان» از شهر های شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری به خاطر خدمات او به نامش نام گذاری کردند.

در داستان این نمایش آمده، جت شخصی دختر یاشار حسین به کوهی در میان دو دره دورک ودره ی عشق در سرزمین بختیاری برخورد می کند. مردم محلی به کمک می روند اما همه ی سرنشینان این جت می میرند به جز دختری که حافظه اش را از دست داده است.دختر را چوپانی به نام غلومی پیدا می کند و برای درمان او را به سیاه چادر عشایری می برد بی بی بگم شروع به درمان دختر می کند و همزمان از خاطرات دختری به نام هلن و خاطراتش در این سرزمین  برای او تعریف می کند حالا غلومی وابسته ی دختر شده و...

در این اثر که به مدت 5 شب به روی صحنه خواهد رفت، بهاره محمد حسینی «طراح صحنه »، غلام دادور«طراح لباس»، زهرا غفاری«طراح نور» نیز  همکاری می کنند.

موسیقی این نمایش به صورت زنده و انتخابی است که  یاسر الله بخشی« نوازنده ی نی لبی و دایره  و انتخاب موسیقی»، زینعلی حسینی «نوازنده ی کرنا»، حمید حسینی مفرد« نوازنده ی دهل »، بهنام نوریان«نوازنده ی کمانچه»به اجرای موسیقی می پردازند و  مریم کاظمی ، بهاره محمد حسینی ، زهرا زمانپور ، زهرا جهانبازی، مبینا اسلامی  و مریم ترابی نیز گروه کرال این نمایش هستند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، این نمایش از 30 مرداد الی 3 شهریور هر روز ساعت 17 در فرهنگ سرای شهر فارسان به روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

جوایز بخش فراگیر  جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

جوایز بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان چهارمحال و بختیاری که با نمایش«کَل» در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند تندیس جشنواره، دیپلم افتخار نمایش اثر برگزیده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش کارگردانی، دیپلم افتخار بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد و سه لوح ...

|

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران