در حال بارگذاری ...
اکبر مرتضوی نویسنده و کارگردان نمایش« قرار ملاقات» شرکت کننده در سی امین جشنواره

حمایت مالی از کار های اجرای عموم و جشنواره در استان بسیار کم است

اکبر مرتضوی نویسنده و کارگردان نمایش« قرار ملاقات» شرکت کننده در سی امین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت مالی از کار های اجرای عموم و جشنواره در استان بسیار کم است. با این مبالغ نمی توان اثر بسیار خوبی تولید کرد.

مرتضوی افزود: کارهای اجرا شده در این دوره از جشنواره از کیفیت بسیار خوبی برخوردار نیستند و بیشتر به حمایت نکردن خوب مالی از آثار نمایشی در استان بر میگردد.

او گفت: با این مبالغ کم و خرج های بسیار برای دکور خوب و بازیگر خوب نمیتوان آثار قابل قبولی به روی صحنه برد و دلیل شرکت نکردن بسیاری از پیشکسوتان هنر نمایشی در استان برای اجرای نمایش و شرکت در جشنواره حمایت کم مالی است.

او درباره نمایش خود در جشنواره گفت: نمایشنامه قرار ملاقات روایت پسری تنهاست به اسم سروش که در میان تلاش های پی در پی اش برای به دست آوردن معشوق با دنیای جدیدی آشنامی شود،دنیایی که نیازهای جدیدی را در او بیدار می کند.درتنهایی خود اسیر می شود و برای خودش معشوق خیالی می سازد، هر روز آماده می شود به دیدار معشوق خیالیش برود باخودش درگیر می شود و قرار رابه روز دیگر موکول می کند.

او افزود: هدف از اجرا و نوشتن این نمایش به چالش کشیدن یکی از معضلات جامعه بود، همه ما در اطرافمان کسانی را می بینیم که تجربه چندین رابطه ناموفق راپشت سر گذاشته اند، من یکی از همین افراد را نوشتم، البته با این تفاوت که افراد اطراف ما شاید فقط یکی از تجربه های سروش را تجربه کرده باشند.

مرتضوی اظهار داشت: همزاد پنداری تماشاچی با سروش شخصیت نمایش قرار ملاقات برایم بسیار جالب بود و احساس میکنم تا حدودی به هدف اصلی خود رسیده ام چرا که در چهره برخی از مخاطبان رضایت نسبی را مشاهده کردم.

اکبر مرتضوی از سال 1390 تئاتر را به صورت جدی آغاز کرده است.مرتضوی تا کنون در چندین نمایش بازیگر کارگردان و... بوده است  او به گفته خودش به همه جنبه های این هنر علاقه دارد و بیشتر تمرکزش را بر نوشتن گذاشته است. مرتضوی با نمایش « قرار ملاقات» به عنوان نویسنده و کارگردان سی امین جشنواره تئاتر استانی حضور دارد.




نظرات کاربران