در حال بارگذاری ...
اکبر دانیالی لردگانی شرکت کننده در سی امین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

جشنواره تئاتر استانی هویت تئاتر هر استان است

اکبر دانیالی لردگانی کارگردان نمایش « یک حکایت از چندین حکایت کدخدا» شرکت کننده در سی امین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره تئاتر استانی هویت تئاتر هر استان است

دانیالی افزود: جشنواره استانی تئاتر در سی سالگی خود بسر می برد و کاملا انسجام گرفته و پخته است. از این جشنواره می توان به عنوان هویت تئاتر استان نام برد. همین تجمع هنرمندان در سالن های تئاتر، تبادل نظرها و نقدها، منجر به پیشرفت نمایش استان خواهد شد.

دانیالی درباره نمایش خود در جشنواره گفت: «یک حکایت از چندین حکایت کد خدا» داستان مردم روستایی ساده ای است که درگیر زندگی روزمره خود هستند و با ورود عده ای با ماموریتی خاص دچار جنب و جوش می شوند.

او افزود: این نمایش سبک و شیوه خاصی ندارد و سعی در روایت خودمانی از داستانی کاملا ساده دارد. علی رغم این که این اثر مختص جشنواره تولید نشده است و در درجه اول برای ارائه به مخاطب عام اجرا شد، ولی سعی در رعایت نکات فنی و جلب نظر منتقدان داشته است.

دانیالی اظهار داشت: نویسنده و طراح نمایش «سعید خیراللهی» هنرمند ایلامی است که قبلا اثر را به صورت تجربی اتود زدند و بعد از آن با همکاری ایشان نمایش به شکل کنونی کامل شد.

او درباره علت انتخاب این نمایشنامه گفت: در درجه اول روان بودن متن و سادگی مضمون، و در درجه دوم تازگی و داشتن پتانسیل برای ارائه در هر برهه زمانی  علات انتخاب این متن است. به شکلی که در طی اجراهای چند سال گذشته در هر نقطه ای، بازخورد قابل توجه و رضایت بخشی داشته است.

دانیالی برای ارتقاء کیفی نمایش ها، پیشنهاد کرد تولید متون قوی از سوی هنرمندان بومی استان  باید در دستور کار انجمن و دیگر ارگانهای فرهنگی استان قرار گیرد چرا که تولید نمایش قوی مستلزم تولید نمایشنامه باکیفیت است. استان ما از ضعف مفرط در تولید ادبیات نمایشی رنج می برد. و اما نقطه ضعف همیشگی هنرمندان فعال استان مشکلات مالی ست. اگر بتوانیم به این دو مولفه، ولو در دراز مدت بپردازیم قطعا موفق تر از این خواهیم بود.

او گفت: ارزش کنار هم بودن در جشنواره و اشتیاق برای ارائه کار بسیار بالاتر از هر نفع دیگری است و خوشحالم که در صحنه نمایش و در کنار همکاران حضور دارم.  در آخر از هیئت اجرایی و انجمن هنرهای نمایشی و همه هنرمندان تشکر می کنم.

 

 

اکبر دانیالی لردگانی متولد 1355 درلردگان است.او فعالیت نمایشی خود را از سال 1368 با تئاتر دانش آموزی آغاز کرده و از سال 70 به شکل حرفه ای با واحد هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لردگان کار خود را ادامه داده است. دانیالی تا کنون در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی شرکت داشته و جوایز بسیاری از این جشنواره ها در زمینه بازیگری و کارگردانی از آن خود کرده است. او هم اکنون نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری نیز می باشد.




نظرات کاربران