در حال بارگذاری ...
سیامک احصایی داور سی امین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

مورد مشهود در بخش تئاتر شهرستان ها فاصله بسیار زیاد در سطح کیفی نمایش هاست

سیامک احصایی داور سی امین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت : سال گذشته در انتخاب آثار تئاتر استانی حضور داشتم. مورد مشهود در بخش تئاتر شهرستان ها فاصله بسیار زیاد در سطح کیفی نمایش هاست.

احصایی افزود: این آثار یا بسیار قوی است و یا بسیار ضعیف. این امر می تواند علل زیادی داشته باشد از جمله: عدم ارتباط بین اساتید و گروه های نمایشی یا گروه های نمایشی با یکدیگر، ندیدن آثار دیگران، نداشتن نمونه برداری ذهنی، نداشتن منشا دیداری یا نمایشی مشترک. گویی نیمی از هنرمندان استان ها از تمام اتفاقات نمایشی کشور کاملا مطلع هستند و نیم دیگر کاملا بی خبر می باشند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: این ضعف بزرگ، باعث آن خواهد شد که رقابت و میل رسیدن به موفقیت را در میان هنرمندان تئاتر از بین برود.

احصایی اظهار داشت: یکی از اشتباهات که در چند سال اخیر رخ داده در تئاتر تئاتر شهرستان ها  خذف جشنواره ی منطقه ای است. جشنواره ها مثل یک هدف عمل می کنند و یک امید برای رسیدن به قله هستند.

او اعتقاد دارد که حذف جشنواره در هر موقعیت و شرایطی بدترین کار ممکن است زیرا هنرمندان هرازگاهی نیاز به معدل گیری آثار خود دارند و این با برگزاری جشنواره میسر خواهد شد.

احصایی افزود: متاسفانه کیفیت تئاتر کشور نسبت به ده سال گذشته پیشرفتی نداشته و در رکود غریبی به سر می برد.

او درباره یکی از دلایل رکود تئاتر در این روزهای ایران زمین گفت: . تئاتر براساس نیاز خود حرکت می کند و رکود آن بستگی به دلایل زیادی دارد. ضعف اقتصادی، وضعیت تربیتی، بی حوصلگی هنرمندان و شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه امروزه ایران زمین از دلایل رکود تئاتر در این روزها است.

 

سیامک احصایی متولد دوم مهرماه سال 1336. در آبادان است. احصایی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه کلیولند، اوهایو، آمریکا به پایان رسانده است.رشته‌ی تخصصی‌اش طراحی صحنه و پوستر می‌باشد. او در زمینه ی بازیگر، نویسندگی و کارگردانی تئاتر نیز فعالیت داشته است.

 




نظرات کاربران