در حال بارگذاری ...
وحید لک ، داور سی امین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

جشنواره تئاتر استانی امید به آینده ای روشن را در هنرمندان تئاتر شهرستانها تقویت می‌کند

وحید لک داور سی امین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه این جشنواره گفت : جشنواره تئاتر استانی امید به آینده ای روشن برای توسعه فرهنگ را در هنرمندان تئاتر شهرستانها تقویت می کند.

وحید لک افزود: مهمترین رویداد هنری هر استان جشنواره تئاتر استانی است که به صورت مستمر هر ساله برنامه ریزی و اجرایی می شود.این کارشناس و فعال هنرهای نمایشی کشور گفت: نبود یک آیین نامه اجرایی مدون کشوری، در تئاتر استانها بسیار حس می شود .تئاتر شهرستانها به یک آیین نامه اجرایی و تضمین شده،نیاز دارد که از سوی پیشکسوتان،فعالین و هنرمندان شهرستان (صرفا از سوی پایتخت نباشد) و با مشورت با استانهای دیگرتهیه، تنظیم و اجرایی شود، که بتوان از طریق این آیین نامه بسیاری از دغدغه های هنرمندان را جامه عمل پوشاند.
داور سی امین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه اکنون هنرمندان عرصه تئاتر شهرستان ها آثاری را که تولید میکند ، فقط در جشنواره های داخلی ویا در سطح اجرای عموم، در شهر خودشان اجرا کرده و سپس با یک بازه زمانی با ان اثر خداحافظی می کنند.
در این خصوص میبایست ترتیبی اتخاذ گردد که این آثار در شهر های دیگر نیز اجرا شود و تبادل گروه های هنری شهرستان حداقل در شهرهای دیگر استان برای اجرای عموم عملی گردد. این مهم به اعتلای تئاتر شهرستانها بسیار کمک خواهد کرد.
ایت بازیگر و کارگردان نمایش افزود: بستر سخت افزاری هنرمندان تئاتر استانی می بایست تقویت و افزایش یابد یعنی فضایی کالبدی حرفه ای تری به بهانه ی جشنواره تئاتر استانی در استان ها به وجود آوریم.اکنون در استان چهارمحال و بختیاری با گذشت سی دوره از این رویداد مهم و با توجه به سبقه هنرمندان استان و حضور مستمر این عزیزان در تئاتر کشور، یک سالن تئاتر حرفه ای یا پلاتوی نمایش استاندارد برای ارائه ی اثری پر مخاطب وجود ندارد.
داور جشنواره تئاتر استانی اظهار داشت: استمرار و پیگیری جدی هنرمندان و مسئولین هنری استان برای اخذ اعتبارات و بودجه از ارگان های دولتی و مشارکت بخش خصوصی ، می تواند مشکلات سخت افزاری تئاتر استانها به ویژه تئاتر چهارمحال و بختیاری را مرتفع کرد.این هنرمند تئاتر ایران زمین گفت: جشنواره تئاتر استانی فرصت مناسبی برای ارائه تولیدات تئاتری یک استان است و اکنون ما در این جشنواره شاهد حضور خانواده ها برای دیدن آثار نمایشی هستیم که می تواند این اتفاق را مثبت ارزیابی کرد.تبلیغات موثر و فضا سازی برای معرفی تولیدات نمایشی هنرمندان،و جشنواره های تئاتری با مشارکت جدی سازمانها و ارگانهای دولتی گامی دیگر از حمایت این رویداد فرهنگی و هنری در سطح استان می تواند باشد.




نظرات کاربران