در حال بارگذاری ...
مصطفی محمدی دوست کارگردان نمایش «بازی با مرگ»

تئاتر ایران در حال احتضار است و بهبود آن به بازگشت هنرمندان پیشکسوت گره خرده است

مصطفی محمدی دوست کارگردان نمایش «بازی با مرگ» شرکت کننده در سی امین جشنواره تئاتر استانی گفت: تئاتر ایران در حال احتضار است و بهبود آن به بازگشت هنرمندان پیشکسوت و باسابقه و قوی و همکاری با جوانان تازه نفس گره خرده است.

محمدی افزود: داستان نمایش«بازی با مرگ» داستان زنی است که طراح بازی های نهنگ آبی است. مرگ، از داخل بازی وارد و با طراح بازی روبرو می شود. سبک اجرایی کار سوررئالیسم است.

او گفت: این متن نمایشی اقتباسی از متن «مرگ در می زند» اثر وودی آلن است که رضا موری و نرگس عزیزی آن را بازنویسی کرده اند.

این کارگردان جوان اظهار داشت: نگاه من به مرگ در این نمایش، نگاهی طنزآلود و به دور از احساس اندوه، ترس و گریز است. و همین فضای متفاوت باعث بازخورد خوب و رضایت بخش از طرف مخاطبین بوده است.

محمدی دوست افزود: به دلیل کمبود بودجه و شرایط اقتصادی، کیفیت نمایش های راه یافته به جشنواره نسبت به گذشته پایین تر است. پیشنهاد من برای جشنواره های آتی ادامه روند داوری زنده آثار است. شرایط کلی فعالیت به غیر از کمبودهای اقتصادی و مالی، شرایط خوبی است و امیدوارم همچنان ادامه یابد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

جوایز بخش فراگیر  جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

جوایز بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان چهارمحال و بختیاری که با نمایش«کَل» در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند تندیس جشنواره، دیپلم افتخار نمایش اثر برگزیده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش کارگردانی، دیپلم افتخار بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد و سه لوح ...

|

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران