در حال بارگذاری ...
ملیحه سلیمانی کارگردان نمایش

«مونس» روایت گر داستان چشم انتظاری بی پایان مادران است

ملیحه سلیمانی کارگردان نمایش «مونس»شرکت کننده در جشنواره تئاتر استانی گفت: مونس روایت گر داستان چشم انتظاری بی پایان مادرانی است که چشم به راه بازگشت پسران مفقود شده در جنگ هستند.

سلیمانی افزود: این نمایش به خاطر ارتباط گرفتن بی واسطه و صریح با مخاطب، به شیوه رئالیسم اجرا شد و حتی سعی در گنجاندن لهجه محلی در گفتگوی برخی شخصیت ها داشت تا این ارتباط را ملموس تر کند.

او درباره انتخاب این اثر نمایشی گفت: علت انتخاب این نمایشنامه، حضور یک مونس واقعی در زندگی شخصی خودم بود و بعد از اجرای نمایش متوجه وجود مونس های فراوانی در جامعه شدم که هر کدام به نوعی درگیر انتظار بی پایان بازگشت جوانان خود هستند.

سلیمانی اظهار داشت: تئاتر قابلیت استفاده از همه هنرها را در دل خود دارد و همین ویژگی خاص، باعث رشد جامعه ای خواهد شد که تئاتر را در سبد فرهنگی خانواده خود جای می دهد.

این کارگردان شرکت کننده در سی امین جشنواره تئاتر استانی گفت: من از تبلیغات جشنواره گلایه مندم. مسئولان باید فکری برای جذب مردم به سالن های تئاتر داشته باشند. متاسفانه کمبود هزینه و بودجه بیشتر مواقع مختص به هنر بوده است.

سلیمانی افزود: به نظر من کارهای جشنواره امسال حتی بیست درصد از توان هنری هنرمندان استان هم نیست. و علت اصلی آن کمبود هزینه است.

 

 




نظرات کاربران (1)