در حال بارگذاری ...
جواد هیاریان دهکردی مدیر هیئت اجرایی سی امین جشنواره تئاتر استانی

تاثیرگذاری مثبت جشنواره فقط بستگی به خود هنرمندان دارد

جواد هیاریان دهکردی مدیر هیئت اجرایی سی امین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاثیرگذاری مثبت جشنواره فقط بستگی به خود هنرمندان دارد. اگر صرفاً شرکت در جشنواره هدف باشد، تاثیر مثبتی ندارد ولی کار مستمر در طول سال و استفاده از جشنواره به صورت مکمل، قطعاً تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش تئاتر  چهارمحال و بختیاری، هیاریان گفت: من مخالف حذف جشنواره و از آن سو نیز مخالف با جشنواره زدگی هستم. اهمیت برگزاری این گونه برنامه ها در ایجاد انگیزه و معرفی شدن هنرمندان تازه کار است. همچنین فضایی برای ارائه کار کسانی که به شیوه و سبک خاصی دست یافته اند.

اوگفت: مشکل کنونی تئاتر ما بی انگیزگی هنرمندان است که به خاطر سیاست گذاری های غلط دولت و متعاقباً بدخلقی های هنرمندان اتفاق می افتد. ولی روزهای خوشی در پیش رو است و امیدوریم که حال تئاتر استان بهتر شود.

پیشنهاد هیاریان برای برای ارتقاء سطح نمایش ها، برگزاری کارگاه های آموزشی با هماهنگی ارگان های مربوطه به صورت مستمر بود.

این هنرمند جوان استان چهارمحال و بختیاری گفت: مهم ترین توصیه من به هنرمندان فعال استان کنار آمدن با مشکلات حرفه شان است. همیشه در انجام هر کاری نقصان و کمبود وجود دارد. ولی هنرمند حرفه ای کسی است که از دل همین کمبودها اثر قابل توجه و تحسین برانگیز خلق کند.

مدیر هیئت اجرای جشنواره سی ام استانی افزود: سال های گذشته که سالن های سینما وجود نداشت، تلویزیون و اینترنت و بازی های رایانه ای نبود، استقبال مردم از تئاتر بیشتر بود. اما اکنون باید برای جذب تماشاگر چاره ای اندیشید. مهم ترین کار در حال حاضر حضور مستمر هنرمندان و برنامه ریزی برای اجراهاست. چون گاهاً حدود هشت ماه هیچ اجرای تئاتری نداشتیم و ناگهان نزدیک به موعد جشنواره، چهار اجرا در یک روز داشتیم!

هیاریان اظهار داشت: در کشور ما ذات تئاتر آن گونه که بود معرفی نشد. روند صحیح خود را پیش نگرفت و دچار سیاست زدگی و تحمیل سلیقه شد. همین باعث خدشه دار شدن ارتباط بین مردم و تئاتر شد. تئاتر یکی از آسیب پذیرترین رسانه هایی ست که می تواند مورد اعمال سلیقه از سوی سیاست گذاران شود و تریبون فرهنگ سازی های اساسی شود. هنرمندان تئاتر باید هویت خود را حفظ کرده، دید روشن تری نسبت به این قضیه داشته باشند و هدف والاتری را دنبال کنند.

او گفت: هنر تئاتر باید حاوی سه مولفه مهم باشد. سرگرم کنندگی، شگفت زده کردن مخاطب و آموزش. اگر اثری فاقد یکی از این سه مولفه باشد، ارتباط ضعیفی با مخاطب برقرار خواهد کرد.




مطالب مرتبط

مهم‌ترین رویداد هنری استان با همدلی هنرمندان تئاتر برگزار شد

مهم‌ترین رویداد هنری استان با همدلی هنرمندان تئاتر برگزار شد

جشنواره تئاتر استانی به عنوان با سابقه ترین رویداد هنری استان هر ساله با همدلی و همراهی هنرمندان تئاتر استان برگزار می شود چهره های هنری پنهانی که تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره هر سال انجام می دهند.

|

نظرات کاربران