در حال بارگذاری ...
توسط دبیرخانه جشنواره؛

فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در سال 98 منتشر شد

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در سال ۹۸ از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان منتشر شد.

مسئول مرکز هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری با هدف کشف استعدادهای خلاق، جوان،ایجاد بستر مناسب جهت رشد و اعتلای هنر تئاتر و حمایت از اجرای عموم در سال 1398 منتشر شده است.

اصغر اشراقی افزود: بر اساس شیوه نامه برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان، جشنواره تئاتر استانی صرفاً مختص  آثار نمایشی تولید شده هنرمندان استان که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده، خواهد بود. لذا گروه­هایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره استانی در سال 97 و تا یک ماه قبل از برگزاری جشنواره استانی در سال 98، آثار خود را تولید کرده و اجرای عمومی داشته­اند، می­توانند متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استان باشند.

او گفت: تمامی آثار متقاضی بخش رقابتی ( مسابقه) جشنواره می­بایست تا یکماه قبل از آغاز بازبینی آثار جشنواره در سال 98 حداقل 5 اجرای عمومی در شهرستان خود داشته باشند.

اشراقی اظهار داشت: تنها ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی در استان­ها جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی و نیز حضور در بخش­های تئاتر فجر؛ درج اطلاعات آثار نمایشی در زمان مقرر و در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی آن اثر می باشد. لذا  در تهیه و گزارش اجراهای عمومی، لازم است مؤلفه­ها و مشخصات کامل آثار  در پورتال­های استانی ثبت گردد.

 

مسئول مرکز هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در جشنواره تئاتر استانی صرفا آثار صحنه ایی مورد داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت.بخش مسابقه صرفاً به آثار ایرانی اختصاص دارد . متون اقتباسی ( آدابته شده ایرانی ) میتوانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و تشخیص هیات انتخاب در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند . متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر ومترجم به صورتی که حقوق معنوی ومادی صاحب اثرحفظ شود، می­توانند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند.

اشراقی افزود: موضوعات نمایش های شرکت کننده در جشنواره آزاد است و موضوعات  شعار سال ، فرهنگ ایثار وشهادت ، فضائل اخلاقی ، مباحث مربوط به نشاط اجتماعی ، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با اعتیاد و همچنین موضوعات بومی ومحلی در اولویت قراردارند.

او گفت: به گروه های نمایشی راه یافته به بخش رقابتی جشنواره تا سقف 000/000/15 پانزده میلیون ریال معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.

مسئول مرکز هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری زمان برگزاری جشنواره را نیمه اول شهریور 1398 اعلام کرد و افزود: زمان بازبینی نمایشهای متقاضی مرداد ماه 1398 و به صورت اجرای زنده و در صورت تقاضای گروه به صورت بازبینی فیلم خواهد بود.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های03833334890و03833334891تماس حاصل نموده یا به دبیرخانه جشنواره واقع در مرکز هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مراجعه نمایند.




نظرات کاربران