در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

200 اجرای متفاوت در کارنامه ی 97 تئاتر چهارمحال و بختیاری ثبت شده است

فرشید بزرگ نیا رئیس انجمن نمایش چهارمحال و بختیاری گفت: تئاتر در سال ۱۳۹۷ در استان چهارمحال و بختیاری پیشرفت خوبی داشته و بیش از ۲۰۰ اجرای متفاوت صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان، نمایشنامه خوانی و نمایش های سنتی و تعزیه در استان اجرا شده است.

بزرگ نیا در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: انجمن نمایش از ابتدای سال 1397 برنامه های خود با تمرکز بر تولید و اجرای مستمر در طول سال برنامه ریزی کرد و تا حدود زیادی توانست به هدف اصلی خود نزدیک شود.

او گفت: تجهیز تماشاخانه مهر شهرکرد از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای نمایش، راه اندازی کتابخانه دائمی تئاتر در تماشاخانه مهر، رایزنی جهت احداث پلاتوی نمایش در شهرستان های استان، حمایت از گروه های مختلف نمایشی جهت اجرای عموم در سراسر استان و اعزام گروه های نمایشی به جشنواره های مختلف ملی و بین المللی تئاتر در کشور برخی از فعالیت های دیگر این انجمن بوده است.

ریس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری جشنواره تئاتر استانی و جشنواره تئاتر فجر استانی با همکاری هنرمندان نمایش، برگزاری جشنواره تئاتر طنز فارسان، اجرای نمایش در شهرهای کوچک استان که تا کنون در آنها نمایش اجرا نشده است، رایزنی با فرمانداران و بخشداران استان جهت حمایت هر چه بیشتر از هنر نمایش دیگر فعالیت های این انجمن بوده است.

این هنرمند تئاتر اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی ، همایش تئاتر تک نفره، اجرای های عموم در ژانرهای کودک و نوجوان ، خیابانی و صحنه ای از سوی حوزه هنری و همکاری آموزشگاه نمایش آرام و انجمن نمایش دیگر فعالیت های تئاتری استان بوده است.

او گفت: امسال یک اثر نمایشی با عنوان «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» در جشنواره تئاتر فجر از استان حضور داشت که در بخش کارگردانی و بازیگری زن کاندیدای جایزه شد و جایزه بازیگری نخست زن جشنواره را از آن خود کرد.

بزرگ نیا افزود: معرفی دو اثر به جشنواره تئاتر فجر از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی و شرکت کارگردانان این آثار در همایش تهران و همچنین اجرای عموم نمایش انشرلی با موهای خیلی قرمز به عنوان اثر منتخب جشنواره تئاتر دانشجویی در تالار مولوی تهران از دیگر فعالیت های هنرمندان نمایش استان بوده است.

وی اظهار داشت : اجرای  147 گروه نمایشی تعزیه  در ماه محرم و صفر در استان، و همچنین اجرای بیش از 50 عنوان نمایش در گونه های مختلف صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان و نمایشنامه خوانی  کارنامه ی کاری اجرای نمایش در استان را به 200 اجرا رسانده که هر کدام از این آثار بیش از یک هفته به  روی صحنه بوده یا بیش از 10 اجرا داشته اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امیدوارم با حمایت مسئولین استانی و کشوری بتوانیم این آمار را در سال 1398 به دو برابر برسانیم و چراغ تئاتر را در همه شهرهای استان فعال نگاه داریم.




نظرات کاربران