برگزاری دورههای آموزشی «تئاتر بچههای مسجد» در چهارمحال و بختیاری
دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری دو دوره ی آموزشی «تئاتر بچههای مسجد» را در مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار کرده است.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: دو دوره آموزشی در مسجد سلمان فارسی و الغدیر شهرکرد در راستای ترویج هنر دینی و کشف و پرورش استعدادهای جوان دینی از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان برگزار شده است.
امین بسیم افزود: در این دوره های آموزشی که در تابستان 1398 در شهرکرد برگزار شدند تلاش شد تا دو اثر نمایشی بچه های مسجد توسط هنرجویان این دوره ها تولید شود.
او گفت:این دو کارگاه به سرپرستی هنرمند شاخص تئاتر استان مهدی عسگری برگزار شده که کارگاه مسجد الغدیر منجبر به تولید و اجرای نمایش «فانوس» و کارگاه مسجد سلمان فارسی منجبر و تولید و اجرای نمایش فرزندان باغ انار شده است.
بسیم اظهار داشت: اثر نمایش « فانوس» نوشته امیر زاوش و کارگردانی مهدی عسگری است که داستان چند نوجوان در یک مسجد را روایت می کند.
به گفته وی : مهدی پیر محمدی، علیرضا احمدی، پوریا بهرامی، محمد مهدی متقی، احسان ساعدی، عباس قادری و حسن احمدی بازیگران و عوامل این نمایش هستند.
مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: نمایش « فرزندان باغ انار» روایتی از دفاع مقدس و نوشته ی محسن سلیمانی فارسانی است که مهدی عسگری کارگردانی کرده است.
به گفته وی : در این نمایش بهار درخشان، هانیه سلمان پور، کوثر مردای، فاطمه اصغر زاده، هستی صابری، سارا زمانی، آرمیتا سلطانی، آتنا علی محمدی و فاطمه بهارلو بازیگران و عوامل نمایشمی باشند.
به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، این دو اثر نمایشی برای شرکت در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد کشور ارسال شده اند.
مینا حیدری سورشجانی، کارگردان، نویسنده و بازیگر نمایش شام آخر شرکت کننده در چهارمین همایش تئاتر تک مهمترین کمک مسئولان کشور را وجود سالن استاندارد با امکانات کافی می دانند.
فرشته قادری دهکردی، طراح و کارگردان نمایش رژگونه شرکت کننده در همایش تئاتر تک میگوید:تئاتر تک یکی از گونههای دشوار بازیگری است چرا که بازیگر باید همه فضایی که لازم بوده را برای مخاطب به تصویر بکشد.
معتمدی، هنرمند تئاتر و مسئول جلسات نقد بررسی چهارمین همایش تئاتر تک میگوید: لازم است متولیان امر باتوجه به وضعیت اقتصادی تاجایی که امکان دارد حمایتهای مالی را از گروههای تئاتر داشته باشند.