در حال بارگذاری ...

راهیابی نمایش «هزار یکمین شکار» به ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان آفتاب زاگرس

نمایش «هزار و یکمین شکار» به نویسندگی نعمت زمان پور و کارگردانی مصطفی محمدی کاری از گروه نمایش آستاره فارسان به ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان آفتاب زاگرس راه یافت.

مصطفی محمدی کارگردان این اثر نمایشی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: «هزار و یکیمن شکار» اثر نعمت زمان پور از نویسندگان تئاتر کشور است که من بعد از بازنویسی این اثر نمایشی آن را با تعدادی از بازیگران معلول و حرفهای تئاتر فارسان به روی صحنه برده و اکنون برای شرکت در جشنواره پذیرفته شده است.

محمدی افزود: این اثر نمایشی با نگاهی به داستانهای بومی محلی است و داستان او درباره  خان یک آبادی است که هزار و یک شکار میکند و به  دلیل شکارهای زیاد او تمام مردم آبادی طلسم می شوند دختر خان با معشوق خود تلاش برای رفع این مشکل را میکنند که در نهایت موفق شده ولی به دست خان کشته می شوند و خان برای کشتن دختر خود دیوانه می شود وسر به کوه و بیابان می گذارد.

محمدی اظهار داشت: داستانهای فولکلور بومی و محلی و آیینی بسیار پتانسیل بالا برای نمایش شدن دارند و تمام تلاش گروه اجرای ما این است که در اجرای تئاتر آیینی سنتی موفق عمل کنیم.

مصطفی محمدی درباره انگیزه  شرکت در جشنواره تئاتر معلوین اظهار کرد: من سالهاست که در بخش تئاتر معلولین فعالیت میکنم  و اعتقاد دارم معلولین با تئاتر به دنیای قدرت مندی پا می گذارند که اعتماد به نفس و آرامش را برای آنها به دنبال دارد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، در این اثر نمایشی حجت یدالهی، فهیمه خسروی، فرزاد جهانبازی، محسن ریاحی، امیر اسدی، سمیه تیموری، پری امیری، تهمینه قاسمپور و زهرا عیدی وندی بعنوان بازیگر ایفای نقش میکنند.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی میتوان به  حجت یدالهی  و فرزاد جهان بازی طراحان صحنه، زهراعزیزیان طراح نور، فاطمه حیدری طراح لباس و مصطفی محمدی  ساخت و اجرای موسیقیاشاره کرد.

گفتنی است، ششمین جشنواره منطقهای  تئاتر معلولان آفتاب زاگرس در ۳ مجموعه تئاترشهر، حوزه هنری و سالن خورشید مشهد ۴ تا ۷ اسفند ماه برگزار میشود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنه‌ای) جشنواره تئاتر فجر

مصطفی محمدی‌دوست: «کَل»، نقدی بر شکار است

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» می‌گوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن می‌آورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.

|

جوایز بخش فراگیر  جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

جوایز بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر در دست هنرمندان چهارمحال و بختیاری

هنرمندان چهارمحال و بختیاری که با نمایش«کَل» در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند تندیس جشنواره، دیپلم افتخار نمایش اثر برگزیده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش کارگردانی، دیپلم افتخار بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار بخش بازیگری مرد و سه لوح ...

|

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

نمایش «کَل» به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران