در حال بارگذاری ...
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خبرداد:

انتشار فراخوان پنجمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی لردگان

فراخوان پنجمین جشنوارة استانی تئاتر خیابانی لردگان از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال وبختیاری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، فرشید بزرگ‌نیا گفت: فراخوان پنجمین جشنوارة استانی تئاتر خیابانی لردگان باهدف کشف وکمک به شکوفائی استعدادها و استفاده بهینه از ظرفیت تئاتری درگونة نمایش خیابانی ، ارتقاء شاخص های فرهنگی ، شناسایی آداب ورسوم و سنن منطقه ای و استانی در قالب نمایش خیابانی ، مقابله با آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط و مبارزه با بیماری کرونا در سطح جامعه و همچنین کمک به بروز خلاقیتهای نمایشیِ گروه های نمایش استان در زمینة تئاتر خیابانی از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال وبختیاری، باهمکاری ادارة کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و ادارة فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لردگان منتشر شده است.

وی افزود: آداب و رسوم و سنتهای بومی و محلی و عشایری استان، ضرب المثلها و متلها، دفاع مقدس ، بسیج ، ایثاروشهادت و انقلاب اسلامی ، شهدای هسته ای و شهدای راه سلامت ، نگاه هنرمندانه به شعار سال: « تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»، موضوعات اجتماعی شامل:  اعتیاد  ــ شادی و نشاط ــ سبک زندگی، محیط زیست ، منابع طبیعی و ثروتهای ملی ( با تکیه بر حفظ جنگلهای بلوط زاگرس و منابع آب )، بهداشت عمومی و مبارزه با کرونا از موضوعات مطرح شده این جشنواره هستند.

به گفته بزرگ‌نیا این جشنواره در دو بخش آزاد که شامل نمایشهای متقاضی با گونه های متفاوت و خلاقانة نمایشهای فضای باز با اولویت محورهای مورد تأکید جشنواره و بخش آیینی سنتی  که شامل آثاری است که براساس فرهنگ بومی و محلی ــ خُرده فرهنگها ــ بازیهای محلی و آیین و سنن اقوام استان باشند برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اظهار داشت: گروه های راه یافته به جشنواره یک اجرا در شهر لردگان ( روز جشنواره ) و4 اجرا نیز در شهرستان خود خواهند داشت.

به گفته وی : به آثار پذیرفته شده در جشنواره ، با نظر کارشناسی و ضوابط موجود تا سقف 000/000/30 ریال (سه میلیون تومان) ورودی  پرداخت خواهد شد و به برگزیدگان در بخش های: بازیگری زن- بازیگری مرد ـ کارگردانی ـ طرح و ایده ـ موسیقی ـ پوستر و بروشور جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

علاقه مندان میتوانند آثار خود را در قالب لوح فشرده تا تاریخ 6 مرداد 1400 به دبیرخانه جشنواره شهرستان لردگان ــ خیابان کمال الملک ــ جنب چشمة بَرم ــ ادارة فرهنگ و ارشاداسلامی ارسال نمایند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، پنجمین جشنوارة استانی تئاتر خیابانی لردگان 12 و 13 مرداد 1400 در شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره تلفن 03834440577 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان تماس حاصل




مطالب مرتبط

نظرات کاربران