در حال بارگذاری ...
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خبر داد

انتشار فراخوان سی و سومین دوره جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

فراخوان سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری از سوی انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از چهارمحال و بختیاری، رییس انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با هدف ارتقاء، اعتلا، تشویق وترویج اجرای عمومی آثارنمایشی درسطح استان و با هدف کشف استعدادهای خلاق، جوان و ایجاد بستر مناسب جهت رشد و اعتلای هنر تئاتر، سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

اصغر اشراقی افزود: تجربه برگزاری جشنواره در سال 1399 با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، تجربه ی موفقی بود و امید است با بهره گیری از این شیوه اجرا،  جشنواره سی و سوم را در سال 1400 با کیفیت مطلوب تر و گسترش مخاطبان  بیشتر برگزار کنیم.

وی گفت هرچند موضوعات نمایش های شرکت کننده در جشنواره آزاد می باشد ولی، توجه به موضوعات امید اجتماعی، مباحث مربوط به نشاط اجتماعی، ارتقاء نهاد خانواده، همگرایی ملی، توجه به شعارسال، فرهنگ ایثار و شهادت در نظر داشتن ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، فضائل اخلاقی، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با اعتیاد، توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌های بومی، تاریخی و ادبی استان و آثار هنرمندان بومی و جوان، بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار، در اولویت قرار خواهد گرفت و در ارزیابی هیئت انتخاب تاثیر گذار خواهد بود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری افزود: فرایند ثبت­ نام برای حضور در سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استان تنها از طریق درگاه پرتال تئاتر استان به آدرس: http://chaharmahal-bakhtiari.theater.ir  و تکمیل فرم شماره یک درج شده در سامانه انجام خواهد شد و دبیرخانه جشنواره از پذیرش فیزیکی فرم مذکور و درخواست­ها معذور است.

اشراقی تکمیل فرم ثبت نام در پرتال تئاتر استان ، ارسال لوح فشرده حاوی متن درمحیط word یا pdf به همراه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر اثر و چکیده سوابق هنری متقاضی در یک صفحه A4 تایپ شده از  مدارک مورد نیاز جهت شرکت در جشنواره عنوان کرد.

مسئول مرکز هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در جشنواره تئاتر استانی صرفا آثار صحنه ایی مورد داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت.بخش مسابقه صرفاً به آثار ایرانی اختصاص دارد . متون اقتباسی ( آدابته شده ایرانی ) میتوانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر و تشخیص هیات انتخاب در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند . متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر ومترجم به صورتی که حقوق معنوی ومادی صاحب اثرحفظ شود، می­توانند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، مهلت ارسال تقاضای شرکت در جشنواره یکم شهریور 1400 است و  متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های03833334890و03833334891تماس حاصل نموده یا به دبیرخانه جشنواره واقع در مرکز هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مراجعه نمایند.

 متن کامل فراخوان  در پیوست همین خبر قابل دریافت است.

 




نظرات کاربران