در حال بارگذاری ...
طاهره سلیمانی دهکردی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری؛

رپرتوار نمایشنامه‌خوانی استان با همدلی هنرمندان برگزار شد

مدیر طرح رپرتوار نمایشنامه خوانی در چهارمحال و بختیاری از برگزاری رپورتوار نمایشنامه خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و همدلی هنرمندان تئاتر استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

طاهره سلیمانی دهکردی مدیر طرح رپرتوار نمایشنامه خوانی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه؛ رپورتوار نمایشنامه خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و همدلی هنرمندان تئاتر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: بیماری کرونا باعث کم رونق شدن هر چه بیشتر تئاتر در استان چهارمحال و بختیاری شده و این امر باعث شده که در تماشاخانه مهر تنها تماشاخانه تخصصی تئاتر در شهرکرد هیچ نمایشی روی صحنه نرود.

سلیمانی دهکردی افزود: به همت انجمن هنرهای نمایشی و جناب آقای کامیار معتمدیان از اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان تصمیم بر این گرفته شد فراخوانی برای اجرای نمایشنامه خوانی داده شود و تلاش کنیم گروه های نمایشی استان فعالیت خود را پس از وقفه ای طولانی از سر بگیرند.

او همچنین گفت: فراخوان رپورتوار ارائه شد و 17 کارگردان برای شرکت در این فراخوان اعلام آمادگی کردند که پس از بازبینی آثار 10 اثر برای اجرا به روی صحنه آماده شد.

سلیمانی دهکردی در ادامه اظهار کرد: نمایش های پذیرفته شده از 2 تیر ماه 1400 آخر هر هفته در تماشاخانه مهر به روی صحنه رفتند و اولین اثر این رپورتوار دوم الی چهارم تیرماه با عنوان «اسب های پشت پنجره»  اثر ماتئی ویسنی یک به کارگردانی «ژاکلین اعتصامی» به روی صحنه رفت.

مدیر طرح رپرتوار نمایشنامه خوانی در شهرکرد همچنین اضافه کرد: از روز 9 تا ١١ تیرماه نمایشنامه «این قفس شکستنی است»نوشته جان مورتیمر به کارگردانی طاهره سلیمانی دهکردی، از ١٦ تا ١٨ تیرماه نمایشنامه «روز از نو روزی از نو» نوشته داریوفو به کارگردانی پریسا عابدی، در روزهای ٢4 و ٢٥ تیرماه نمایشنامه «پرانول» نوشته و کارگردانی مهرداد کردیان بروجنی، از  ٣٠ تیرماه  تا ١ مردادماه نمایشنامه «می خواستم اسب باشم» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی مرضیه زمانی دهکردی، از روز ٦ تا ٨ مردادماه نمایشنامه «پیک نیک در میدان جنگ» نوشته فرناندو آرابال به کارگردانی رضا مرادیان فارسانی، از 13 تا ١٥ مردادماه نمایشنامه «دست گاه» ؛نوشته و کارگردانی جواد خاکسار حقانی و از ٢٠ تا ٢٢ مرداد ماه نمایشنامه «داستان خرس های پاندا» نوشته ماتئی ویسنی یک و کارگردانی بهزاد ترابیان به روی صحنه رفته اند.

سلیمانی دهکردی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و خطر اجرا برای هنرمندان و مخاطبان این رپرتوار اجرای بعدی خود را  ٣ تا ٥ شهریورماه با  نمایشنامه «سخنور» نوشته ایاکووس کامبانلیس و کارگردانی بهروز زمانی آغاز خواهد کرد و در پایان نیز از روز 10 تا ١٢ شهریورماه نمایشنامه «آرش» نوشته بهرام بیضایی با اجرای  کامیار معتمدیان در تماشاخانه مهر به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، علاقه مندان برای دیدن آثار این رپرتوار از روز سوم تا پنجم و  همچنین از روز دهم تا دوازدهم شهریور ماه می توانند به تماشاخانه مهر شهرکرد واقع در میرآباد غربی میدان ابوریحان مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

صحنه تئاتر چهارمحال و بختیاری با آغاز جشنواره سی و پنجم رونق گرفت

سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با حضور 13 اثر نمایشی از ۱۵ آبان کار خود را آغاز کرد تا صحنه تماشاخانه مهر و آمفی تئاتر امیرکبیر شهرکرد با حضور هنرمندان و مخاطبان رونقی تازه بگیرد.

|

از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

داوران جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

با دعوت پیام احمدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری، سیروس همتی، جلیل رفیعی و احسان جانمی سه هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور، داور آثار این دوره از جشنواره شدند.

|

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

کمیته‌‌‌های اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال وبختیاری فعال شدند
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

کمیته‌‌‌های اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال وبختیاری فعال شدند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن کمیته‌های اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان گفت: با توجه به رقابت 10 اثر نمایشی در جشنواره امسال، امکان انتخاب سه اثر استانی برای راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای تئاتر فجر کشور وجود ...

|

نظرات کاربران