در حال بارگذاری ...
با حضور مسئولان فرهنگی و هنری استان

برترین های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

برترین های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری عصر امروز ۲۸ شهریور ماه در فرهنگ سرای بزرگ ارشاد معرفی شدند .

به گزارش تئاتر چهارمحال وبختیاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی گفت : تئاتر به عنوان یک هنر موثر در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید هرچه بیشتر به این هنر اصیل و اثر گذار توجه شود .

جواد کارگران با اشاره به استقبال بسیار خوب تماشاگران از اجراهای جشنواره تئاتر استانی از این که سالن ها و پلاتو های نمایش استان جواب گوی این استقبال عظیم نبودند و برخی از تماشاگران موفق به دیدن نمایش ها نشدند ابراز شرمندگی کرده و افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان ارشد استانی شاهد ساخت یک پلاتوی نمایش استاندارد و در خور تماشاگران محترم تئاتر استان چهارمحال و بختیاری باشیم.

جواد کارگران با اشاره به قول مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برای بهبود فضای مناسب تئاتر در استان و حمایت از گروه های نمایشی  گفت: امید آن میرود مرکز هنرهای نمایشی تهران حمایت بیشتری از هنرمندان تئاتر استان چهارمحال و بختیاری داشته باشد .

کارگران با اشاره به راه اندازی انجمن هنرهای نمایشی استان از طریق برپایی انتخاباتی با حضور هنرمندان تئاتر، به عنوان اعضای انجمن استانی گفت: با شکل گیری انجمن هنرهای نمایشی استان به عنوان حامی اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در آینده نزدیک شاهد کارهای بسیار خوبی برای جامعه تئاتر هستیم و امید آن می رود در سال آینده جشنواره بیست نهم به دست انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیان گزارشی کوتاه از روند جشنواره اظهار داشت: فراخوان جشنواره بیست هشتم در اسفند ۱۳۹۴ منتشر شد و پس از پایان وقت فراخوان بیش از ۳۰ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین آنها در مرحله بازخوانی ۱۸ اثر پذیرفته و در مرحله بازبینی نیز ۸ اثر به جشنواره تئاتر راه پیدا کردند .

فرشید بزرگ نیا رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری دیگر سخنران این مراسم نیز ابراز امیدواریم کرد که تئاتر از سوی سیاست گزاران کشور در آینده به سبد کالای خانوارها راه پیدا کند و افزود: عقیده داریم تئاتر مهمترین ابزاردر امر فرهنگ سازی برای یک جامعه است .

فرشید بزرگ نیا افزود :هنرمندان تئاتر کشورواستان بدون هیچ چشم داشتی در بدترین شرایط اقتصادی کارمی کنند و چراغ تئاتر را روشن نگاه داشته اند. این امر باید از سوی مسئولان کشوری تحسین شود که چگونه هنرمندان در شرایط بد اقتصادی کشور تئاترکارمیکنند و با ورودی یک میلیونی برای اجرا در جشنواره حاضر میشوند .

بزرگ نیا با اشاره به اینکه بدنه تئاتر استان هنوز ضعیف است و هنوز تئاتر به بخش خصوصی واگذار نشده گفت : تئاتر حمایت دولت را نیاز دارد تا بتواند به روی پای خود  بایستد .

رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت از همکاری کلیه هنرمندان تئاتر این استان افزود :دبیرخانه بیست نهمین جشنواره تئاتر استان از فردا کار خود را آغاز خواهد کرد و آثار نمایشی که در سال به روی صحنه میروند میتوانند در جشنواره بیست نهم شرکت کنند .

بزرگ نیا گفت : باید تئاتررا در شهرستان های استان نیز حمایت کنیم تا گروه های تئاتر بتوانند در طول سال در کلیه شهرستان های چهارمحال و بختیاری اجرا داشته باشند .

بخش بعدی این مراسم به معرفی برگزیدگان جشنواره اختصاص داشت که بر اساس نظر هیئت داوران، برترین‌های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری به شرح زیر معرفی و تجلیل  شدند.

در بخش طراحی پوستر و بروشور ، مهدی سمیع برای نمایش شب سهراب کشان ، در بخش طراحی نورعادل محمدیان برای نمایش حاشا ، در بخش گریم بابک رافعی برای گریم نمایش زخم و آینه مورد تقدیر قرار گرفتند.

جایزه طراحی لباس به سید مهدی حسام الذاکرین برای طراحی لباس نمایش شب سهراب کشان اهدا شد. جایزه طراحی صحنه نیز به ترتیب رتبه سوم فاطمه سلیمانی برای نمایش پوکه های ترس، رتبه دوم سعید جوانبخت طراح نمایش فراموشی و رتبه اول به امیر بهاور اکبر پور و صالح صمیمی طراحان نمایش حاشا اهدا شد.

هیات داورن از میان بازیگران خردسال و نوجوان،  لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به علی ترابیان دهکردی بازیگر نمایش تهران عاشق ندارد اهدا کرد.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم به صورت مشترک به بهاره غریبی برای نمایش فراموشی و مهناز نجفی برای نمایش حاشا تعلق گرفت. رتبه دوم مریم مرادیان بازیگر نمایش پوکه های ترس و رتبه اول آرزو عبدالهی بازیگر نمایش های حاشا و کاست محزون اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد رتبه سوم به صورت مشترک به مهدی جعفری بازیگر نمایش پوکه های ترس و مهدی حسن زاده بازیگر نمایش کاست محزون، رتبه دوم به محمد حیدری بازیگر نمایش کاست محزون و رتبه اول به سعید جوانبخت بازیگر نمایش فراموشی رسید.

در بخش نمایشنامه نویسی رتبه سوم به مسلم سلیمانیان برای نمایش کاست محزون، رتبه دوم به فراز مهدیان  برای نمایش حاشا ورتبه اول به داریوش ربیعی باری نمایش فراموشی تقدیم شد

در بخش کارگردانی ملیحه سلیمانی برای کارگردانی نمایش فراموشی رتبه سوم ، مسلم سلیمانیان برای کارگردانی نمایش کاست محزون رتبه دوم و امیر بهاور اکبرپور برای کارگردانی نمایش حاشا رتبه اول را کسب کردند.

هیات داوران بیست هشتمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری دو نمایش حاشا و فراموشی را به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

 




نظرات کاربران