در حال بارگذاری ...

نمایش«گل گیس و چوپان»در فارسان اجرا شد

نمایش «گل گیس وچوپان»اثر منتخب جشنواره منطقه ای آفتاب اصفهان به نویسندگی وکارگردان مصطفی محمدی دوست در شهرستان فارسان اجرا شد.

کارگردان این اثر نمایشی در گفتگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: نمایش «گل گیس وچوپان» برگرفته شده از داستانهای قدیمی و فکلور بختیاری است که داستان چوپانی را به نمایش می گذارد که عاشق دختر کدخدا شده و در این بین با مخالفت کدخدا روبه رو می شود .
    مصطفی محمدی دوست افزود: این اثر نمایشی در جشنواره منطقه ای آفتاب اصفهان منتخب شد و رتبه های  اول کارگردانی و بازیگری و رتبه دوم طراحی صحنه و بازیگری مرد را از آن خود کرد.
او گفت: حسن ریاحی، حسین یدالهی، افشار ریاحی، محمد جواد بهرامی، حجت یدالهی، مصطفی راد، رضا مرادیان، بهاره محمد حسینی، نسیم سلطانی، زهرا محمدی، تهمینه قاسمپور، زهرا عزیزیان، فهیمه خسروی و علی محمدی بازیگران این نمایش فکلور را تشکیل می‌دهند. 
محمدی دوست افزود: برخی از بازیگران  این نمایش را معلولین شهرستان فارسان تشکیل داده اند که افشار ریاحی از بازیگران معلول این نمایش رتبه دوم بازیگری مرد جشنواره آفتاب را ازآن خود کرد.
او گفت : مصطفی راد و حجت الله یدالهی از بازیگران استان نیز که  در کنار معلولان به ایفای نقش می پردازند رتبه نخست بازیگری را در جشنواره آفتاب کسب کردند.    
این کارگردان جوان استان چهارمحال و بختیاری افزود: باید مسئولین فرهنگی شهرستان فارسان توجه ویژه تری به هنر نمایش داشته باشند چرا که اجرای نمایش در شهرستان فارسان با استقبال خوب مردم روبه رو می شود.
به گفته وی نمایش «گل گیس و چوپان» بعد از محرم و صفر  در دیگر شهرستان‌های استان روی صحنه خواهد رفت.
 شهرستان فارسان در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد واهالی این شهرستان علاقه زیادی به فرهنگ و هنر داشته به طوری که هنرمندان این شهرستان در رشته‌های هنری همچون شعر و ادب، تئاتر، شاهنامه خوانی و... کارنامه درخشانی در سطح کشور دارند. 




نظرات کاربران