در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری

کارگاه تخصصی بازیگری در فارسان برگزار می‌شود

کارگاه تخصصی بازیگری تئاتر با حضور سعید زارع در فرهنگ سرای شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با درگاه تئاتر استان گفت: در شهرستان فارسان هر ساله جشنواره ی تئاتر با عنوان «ققنوس» برگزار می‌شد که امسال با همکاری و همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان تصمیم گرفته شد این جشنواره برگزار نشود و کارگاه تخصصی بازیگری تئاتر جایگزین آن شود.
فرشید بزرگ نیا با اشاره به جشنواره تئاتر ققنوس به عنوان جشنواره تئاتر موضوعی و اهمیت این نوع جشنواره ها افزود:توجه به تئاترهای موضوعی و کارکرد آنها به واسطه رایج   بودن این گونه جشنواره ها در کشور مسئله ی بسیار مهمی است.که اگر این گونه جشنوارها به صورت علمی و با برنامه ریزی دقیق برگزار نشود هنرمند و حتی خود آن جشنواره را منفعل خواهد کرد و جشنواره را به یک تکرار ضعیف خواهد رساند .
بزرگ نیا گفت:تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی دقیق تر و به روز تر جشنواره تئاتری نیز در شهرستان فارسان برگزار کنیم چرا که جشنواره های تئاتر اگر درست برگزار شوند میتواند در فرهنگ سازی یک شهر و  تعالی هنر تاتر بسیار اثر گزار باشند.
فرشید بزرگ نیا افزود:هدف از برگزاری این کارگاه تخصصی شناخت بازیگری به طور علمی و فاصله گرفتن بازیگران استان از غریزه محض بازیگری و نزدیک شدن به تکنیک در دنیایی بازیگری است.
بزرگ نیا برگزاری کارگاه های آموزشی را از ضروری ترین برنامه های اجرای در تئاتر استان دانست و گفت:استان چهارمحال و بختیاری از پتانسیل بسیار خوبی در زمینه بازیگری برخوردار است و باید این نسل جوان و تازه نفس بازیگراستان با تکنیک های به روز این هنر هر چه بیشتر آشنای پیدا کنند تا بتوانند در ژانرهای نمایشی مختلف با قدرت هر چه بیشتر حاضر شوند.
به گفته وی این کارگاه در دو بخش  برگزار می شود که بخش اول در مدت شش ماه شامل آموزش مقدماتی و پیشرفته بازیگری و تکنیک های مختلف آموزشی است و بخش دوم که در اوایل سال 96 برگزار می شود هنر جویانی که موفق به گذراندن دوره می شوند یک نمایش را به صورت عملی به روی صحنه خواهند برد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی چهارمحال و بختیاری افزود: انجمن نمایش استان در برنامه آینده خود قصد دارد کارگاه های تخصصی دیگری در زمینه های نمایشنامه نویسی،کارگردانی،طراحی صحنه و ... برگزار کند.
به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ،سعید زارع متولد 1363 و فارغ التحصیل کارشناس ارشد هنرهای نمایشی و سینما با گرایش ( بازیگری) از دانشکده هنر و معماری - دانشگاه تربیت مدرس – تهران است.زارع فعالیت نمایشی خود را از سال 77 آغاز کرده.گذراندن دوره ی بازیگری حرفه ای با عنوان "بازیگر و پرسونا" زیر نظر استاد برایان دالی(Brian Doolay) از کشور کانادا و گذراندن دوره حرفه ای بازیگری (ATIS) زیر نظر پروفسور گژگوژ  ژوکوفسکی (رئیس انستیتو گروتفسکی ورشو لهستان) از کارگاه های حرفه ای بازیگری است که زارع با موفق به کسب گواهی نامه از این کارگاه ها شده است.
گفتنی است علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه بازیگری می توانند با تماس با شماره 09133845058یامراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان جهت ثبت نام اقدام نمایند.




نظرات کاربران