در حال بارگذاری ...
چهارمین جشنواره تئاتر معلولین

راه یابی نمایش «گل گیس و چوپان» به جشنواره تئاتر معلولین

نمایش«گل گیس و چوپان» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی محمدی دوست از شهرستان فارسان دوست به چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین راه یافت.

کارگردان این اثر نمایشی در گفتگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت:37 اثر به بخش بازبینی جشنواره تئاتر معلولین راه یافته بود که 24 اثر از این 37 اثر به چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین راه یافته است.

مصطفی محمدی دوست افزود:این جشنواره با هدف ترویج و گسترش فرهنگ دسترسی به امکانات فرهنگی هنری برای همگان ،ایجاد زمینه های تعامل ، تبادل تجربیات و اطلاعات با سایر فرهنگ ها ، جوامع وملل و دستیابی به تازه ترین دستاوردهای نمایشی معلولین همپا با سایر هنرمندان تئاتر معلولان جهان برگزار می شود.

به گفته وی این جشنواره در دو بخش برگزیدگان جشنواره های منطقه ای تئاترمعلولین و نمایشنامه نویسی برگزار می شود.که نمایش «گل گیس و چوپان» در بخش صحنه ای بزرگ سال  برگزیده تئاتر منطقه ای به این جشنواره راه پیدا کرده است.  

محمدی دوست افزود: نمایش «گل گیس وچوپان» برگرفته شده از داستانهای قدیمی و فکلور بختیاری است که داستان چوپانی را به نمایش می گذارد که عاشق دختر کدخدا شده و در این بین با مخالفت کدخدا روبه رو شده است.

وی اظهار داشت: این اثر نمایشی در جشنواره منطقه ای آفتاب اصفهان منتخب شد و رتبه های  اول کارگردانی و بازیگری و رتبه دوم طراحی صحنه و بازیگری مرد را از آن خود کرد.
 حسن ریاحی، حسین یدالهی، افشار ریاحی، محمد جواد بهرامی، حجت یدالهی، مصطفی راد، رضا مرادیان، بهاره محمد حسینی، نسیم سلطانی، زهرا محمدی، تهمینه قاسمپور، زهرا عزیزیان، فهیمه خسروی، پری امیری و علی محمدی بازیگران این نمایش فکلور هستند.

گفتنی است چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولین ازتاریخ 12 تا 17 آذرماه 95 در تهران برگزار می شود .

 




نظرات کاربران