در حال بارگذاری ...
در استان چهارمحال و بختیاری

اولین جلسه انجمن نمایش استان با سرپرستان گروه های نمایشی برگزار شد

اولین جلسه انجمن نمایش استان چهارمحال و بختیاری با سرپرستان گروه های نمایشی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، رئیس انجمن نمایش چهارمحال و بختیاری درابتدای این نشست از زحمات رئیس قبلی انجمن نمایش استان قدردانی کرد و گفت: امید بسیم رئیس انجمن نمایش در دوره قبل در این نشست حضور دارند و ما از زحمات چندین ساله ایشان  و کمک به جامعه تئاتر استان قدردانی میکنیم.

فرشید بزرگ نیا افزود: انجمن نمایش استان، نماینده جامعه تئاتری استان است که باید پیگیر خواسته ها هنرمندان تئاتر استان باشد. لذا به جهت همفکری و تعامل برای پیشبرد و پیشرفت تئاتر استان، جلسات ماهیانه‌ای را با سرپرستان گروه‌های نمایشی برگزار خواهیم کرد تا از پیشنهادات این عزیزان بهره‌مند شویم.

او با اشاره به کمبود اجرای عموم در استان گفت : اجرای عموم نمایش در کشور و برخی از استان‌ها کشور در طول سال ادامه دارد و این در حالی است که نمایش در استان ما به صورت فصلی است و فقط به جشنواره و چند اجرا عموم در طول سال خلاصه می‌شود.

بزرگ نیا اظهار داشت: مخاطب در استان چهارمحال و بختیاری  و به ویژه در شهرکرد از هنر نمایش استقبال خوبی میکند و انجمن نمایش باید با همفکری و همراهی تئاتری های استان بتواند مکانی مناسب برای اجرای عموم نمایش در مرکز استان دایر کند.

رئیس انجمن نمایش چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی، کارگاه های کوتاه مدت، دعوت از هنرمندان برجسته تئاتر کشور برای اجرا در استان، حمایت از گروه های نمایشی استانی، تعامل با دیگر انجمن های کشور جهت تبادل اثر هنری برای اجرای عموم،راه اندازی پلاتوی تخصصی تئاتر با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد و استانداری،تشکیل کار گروه های تخصصی در بخش های مختلف تئاتر استان،تشکیل کانون منتقدان و دیگر انجمن های صنفی چون نویسندگان،کارگردانان،بازیگران و ... بخشی از اهداف انجمن نمایش استان است که باید با کمک تئاتری های استان محقق شود.

بزرگ نیا افزود:مطلوب برای تئاتر استان در حال حاضر و با امکانات موجود این است که هر ماه در استان یک نمایش به روی صحنه اجرا شود و این امر جز با حمایت و همدلی هنرمندان تئاتر استان برای اثبات هنر نمایش به مسئولین استانی محقق نخواهد شد.

به گفته وی :انجمن نمایش استان در صدد است در آینده نزدیک آیین نامه های تعهدی  و اجرای نیز برای پیشبرد اهداف عملی در تئاتر و همچنین حمایت از هنرمندان نمایش استان تدوین و اجرا نمایید.

در این نشست سرپرستان گروه های نمایشی استان پیرامون مشکلات اکنون تئاتر استان و ارائه راهکارهای عملی جهت رفع مشکلات به گفت‌وگو نشستند.




نظرات کاربران