در حال بارگذاری ...

راه یابی یک اثر از چهارمحال و بختیاری به بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی

نمایش ۱+ ۲ از گروه تئاتر خورشید شهرکرد به نویسندگی «امیر بهاور اکبر پور دهکردی» و« فراز مهدیان دهکردی »به بازبینی نهایی بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی راه یافت .

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، سرپرست گروه تاتر خورشید در گفتگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: نمایش« 1+ 2» بر اساس رمان «آخرین انار دنیا» نوشته شده و برای بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ارسال شده بود که هم اکنون به این جشنواره راه پیدا کرده است.

کامیار معتمدیان افزود:کارگردان این اثر نمایشی «امیربهاور اکبرپوردهکردی» است  و بهار غریبی،ساناز مرتضی پور،آرزو عبدالهی،سید مهدی حسام الذاکرین،اردوان محمودیان،بهزاد صفار،مهرداد حبیبیان در این نمایش ایفای نقش می کنند.

معتمدیان اظهار داشت:نمایش « 1+ 2» از بین 316  اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره جهت بازبینی نهایی از سوی جشنواره تئاتر دانشگاهی انتخاب شده و در دهه آخر فروردین مورد بازبینی نهایی قرار می گیرد.

به گفته وی گروه تئاتر خورشید در جشنواره سال 95 دانشجویی نیز با نمایش «حاشا» به کارگردانی امیر بهاور اکبر پور شرکت داشته که توانست در این جشنواره به خوبی ظاهر شود و مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

معتمدیان درباره شکل گیری گروه تئاتر خورشید گفت: این گروه از سال 1379 با نمایش «مندیر»کار خود را به صورت حرفه ای آغاز کرده و تا کنون  بیش از 30 اثر نمایشی تولید و اجرا کرده است.

سرپرست گروه تئاتر خورشید شهرکرد گفت:مهدی حسام الذاکرین ،   بهارک اکبر پور،آزاده سعیدی،ناصر محمودی و امیر بهاور اکبر پور کارگردانان فعال این گروه نمایشی هستند که هر ساله کار های نمایشی خود را در استان به روی صحنه می برند.

معتمدیان افزود:این گروه همچنین در طول سال کارگاه های آموزشی و نشست های تحلیل و نقد نیز برگزار میکند که از آن جمله می توان به کارگاه هدایت بازیگر،طراحی میزانسن،پرورش نقش با حضور«رضا گوران»، جلسات مرور و تحلیل تاریخ تئاتر، جلسات شناخت و بررسی کارگردانان مطرح دنیا اشاره کرد.

به گفته وی در سال 1395 اثر نمایشی«حاشا» به کارگردانی امیر بهاور اکبر پور در جشنواره تئاتر استانی حایز رتبه های برتر شد و به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، نمایش های مندیر «کامیار معتمدیان»1379، خیشخانه«کامیار معتمدیان»، 1381، مدار خاکستری«کامیار معتمدیان»1383، هاف هافو«کامیار معتمدیان» 1383، ضعیفه ها« کامیار معتمدیان» 1384، مجلس قربانی سنمار«سید مهدی حسام الذاکرین»1384، جایی همین نزدیکی«کامیار معتمدیان» 1385، سلول صفر«کامیار معتمدیان» 1387، برای نوشا بخاطر تولدش« بهارک اکبرپور» 1387، تو میگی من اونو کشتم؟« بهارک اکبرپور» 1388، آواز ستاره ها« کامیار معتمدیان»1389، گفتگو با ستاره« آزاده سعیدی» 1389، روز از نو«آزاده سعیدی» 1390، کلید«آزاده سعیدی» 1390، آلا صبح زود رفت« کامیار معتمدیان» 1391، اینجا یه برکه هست پر از قشنگی« ناصر محمودی»1392، داستان نیمه تمام مردی که راز پختن شیرینی زنجبیلی را میداند« امیربهاوراکبرپور»1393، کولاژ« بهارک اکبر پور» 1393، چشم های بسته از خواب«کامیار معتمدیان»1393، جعل یک سوء تفاهم در سه پرده« امیر بهاور اکبرپور»1394، حاشا«امیربهاور اکبرپور» 1395 و  شب سهراب کشان«مهدی حسام الذاکرین»1395 نمونه ای از آثار اجرا شده این گروه در استان چهارمحال و بختیاری است.

گفتنی است بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، از 15 تا 23 اردیبهشت 1396 به دبیری مهدی گمار برگزار می شود.




نظرات کاربران