در حال بارگذاری ...
کارگردان بختیاری:

جذب مخاطب نسل جوان مهم‌ترین دغدغه آثار هنری است

حسن مجیدی کارگردان و بازیگر هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری جذب مخاطب جوان را مهمترین دغدغه آثار هنری دانست.

مجیدی در گفتگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری در هفته هنر انقلاب اسلامی گفت:تعریف هنر انقلاب اسلامی برگرفته از نام آن، عبارت است از آن هنری که در خدمت انقلاب ،مردم و منویات مقام معظم رهبری و در برگیرنده‌ی مباحث اجتماعی در راستای نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

این هنرمند عرصه‌ی تئاتر و تلویزیون افزود: هر اثری که به لحاظ معنوی فرهنگی و معضلات اجتماع بتواند روشنگری داشته و راه حل ارائه کند مشخصه‌های هنر انقلاب اسلامی را دارد. 

مجیدی توجه به نسل جوان را در دنیایی هنر امروز بسیار مهم دانست و اظهار داشت : توجه ویژه به اتفاقات پیرامون و نگرشی که می‌شود  به مشکلات اجتماعی داشت و جذب مخاطب عامه به خصوص نسل جوان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید هنرمند انقلابی دنبال کند.

این هنرمند موفق استان اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: می‌باید از سوی سازمان‌های مختلف فرهنگی هنری در کشور برگزاری برنامه‌هایی چون جشنواره‌های مختلف هنری در رشته‌های گوناگون بیشتر صورت پذیرد تا ارتباط بیشتری از طریق این جشنواره‌ها با نسل جوان امروز ایران زمین برقرار شود و چه بسا آثاری توسط نسل جوان امروز تولید شود که ماندگار و جهانی شوند.

وی گفت: فرهنگ عامه و اقوام در استان‌های کشور اگر حفظ نشود در سال‌های آینده روبه نابودی می رود و دیگر از این همه زیبایی در آینده خبری نخواهد بود.

مجیدی تشکیل کارگروه های هنری با حضور نخبگان فرهنگی هنر ی استان را یک راه حل مناسب برای تولید آثار فاخر هنری عنوان کرد و افزود: کارگروه های نخبگان هنری استان برای ارائه راه‌کارها و تولیدات آثار بسته به نوع فرهنگ عامه آن منطقه می‌تواند بسیار مهم و اثر گذار باشد.

این هنرمند تئاتر استان گفت :استقبال مردم از آثار هنر انقلاب خوب است ولی برای بهتر شدن و استفاده بیشتر از این آثار باید با نگرشی جدید و توجه ویژه به عامه مردم و نسل  جوان امروز دامنه گسترده‌تری را در بر بگیرد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری هفته هنر انقلاب اسلامی از 19 الی 25 فروردین به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود.‏




نظرات کاربران