در حال بارگذاری ...

نمایش «یک +دو » کاری از گروه تئاتر خورشید شهرکرد به صحنه رفت

نمایش «یک +دو » کاری از گروه تئاتر خورشید شهرکرد به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی توسط شورای نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بازبینی قرار گرفت و مجوز اجرای عموم دریافت کرد.

امیر بهاور اکبر پور دهکردی در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: نمایش «یک +دو »نوشته مشترک من و فراز مهدیان دهکردی است  که در فروردین ماه هزارو سیصد ونود شش در مجتمع فرهنگی امیرکبیر توسط شورای نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بازبینی قرار گرفت و مجوز اجرا دریافت کرد.

اکبر پور افزود: داستان این نمایش درباره مردی به نام مظفر صبحگاهی است که پس از سال های زیاد که در کنار خانواده نبوده به دنبال آنها می رود و در این مسیر با مسائلی دیگر روبرو خواهد شد.

وی گفت سیدمهدی حسام الذاکرین ، آرزو عبداللهی ، علی رضا مروی ، اردوان محمودیان ، ساناز مرتضی پور ، بهاره غریبی ، بهزاد صفار و مهرداد حبیبیان در این نمایش ایفای نقش می کنند.

این کارگردان جوان استان چهارمحال و بختیاری گفت: تکثیر متشابه انسان ها در یکدیگر ، جنگ و تبعات آن از لایه های اصلی این متن است که منجر به انتخاب این موضوع برای اجرا شد.

وی افزود رابطه ی بین افراد جامعه یا شاید عدم ارتباط درست اصلی ترین دغدغه  ما در انتخاب آثار برای اجرای نمایش است. کار گروهی در تولید یک اثر نمایشی در گروه اجرای ما یکی از مهمترین فاکتور ها است به طوری که  یک اثر نمایشی را با ایده اجرایی شروع به کار می کنیم. بخشی از پیش تولید نمایش ما در تکمیل ایده ی اصلی اجرای است .از ان موقع به بعد به دنبال اثری می گردیم که هم بخشی از دغدغه های ما است و هم با ایده اجرایی ما سازگاراست.

این کارگردان خوش ذوق گفت: در این اثر برای فرم اجرا سعی کردیم از الگوریتم ذهنی انسان در مواجه با خاطرات و گذشته استفاده کنیم. مخاطب  این اثر با اجرایی  رئالیستی مینیمالستی طرف است.

اکبر پور از نبود حمایت های از گروه های نمایشی جهت اجرای عموم گلایه کرد و افزود:اکنون استقبال مخاطبان از اجرای عموم نمایش در استان مطلوب نیست هزینه های زیادی که گروه نمایشی متحمل می شود و به دلیل حمایت نشدن از سوی ارگان های فرهنگی و هنری و حتی اسپانسر های خصوصی ، گروه اجرایی زیر فشار مالی زیادی می رود و شاید خیلی وقت ها از متریال و مواد ضروری کوتاه بیاید که مطمئنا باعث افت کیفی اثر نمایشی خواهد شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش «یک + دو» به بازبینی نهایی بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز راه یافته است که نتیجه نهایی آن برای پذیرفته شدن اوایل اردیبهشت اعلام می گردد .

 




نظرات کاربران