در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش «مکبث زار» و تحلیل آثار ابرهیم پشت کوهی در اردیبهشت تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

نمایش «مکبث زار» با نام کامل «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه همزمان با جشن اردیبهشت تئاتر چهارمحال و بختیاری در شهرکردبه صحنه خواهد رفت.

رئیس انجمن هنرهای نمایش استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با درگاه تئاتر استان گفت : بزرگ داشت روز جهانی تئاتر در استان امسال همراه با یک کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد

فرشید بزرگ نیا افزود:امسال با دعوت از ابراهیم پشتکوهی یک از کارگردانان برتر تئاتر کشور تلاش شده هم اجرای نمایشی از این گروه تئاتر داشته باشیم و هم آثار برجسته این گروه نمایشی را تحلیل و نقد بررسی کنیم.

به گفته وی نمایش "مکبث زار"  به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی به مناسبت جشن اردیبهشت تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در روزهای پنجشنبه و جمعه 14 و 15 اردیبهشت ماه در محل آمفی تئاتر امیرکبیر به صحنه خواهد رفت.

فرشید بزرگ نیا افزود: این نمایش برگزیده جشنواره بین المللی تئاتر فجر می باشد که در استان های یزد، گیلان، بوشهر ، بندر عباس و در کشورهای آلمان و آذربایجان به روی صحنه رفته است. و به همت انجمن نمایش استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهرکرد نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی اظهار داشت: پخش فیلم نمایش های اجرا شده به کارگردانی آقای ابراهیم پشتکوهی و نقد و بررسی آثار ایشان توسط آقای بهزاد صدیقی از منتقدین مطرح کشور دیگر برنامه های جشن تئاتر چهارمحال و بختیاری است.

بزرگ نیا افزود:گرد همآیی هنرمندان تئاتر استان  از دیگر برنامه های اجرای اردیبهشت تئاتر استان چهارمحال و بختیاری است.

بزرگ نیا اظهار داشت :اجرای نمایش های مطرح کشور در استان میتواند تاثیر خوبی برای هنرمندان تئاتر استان داشته باشد و مخاطبین تئاتر استان را نیز بیشتر با هنر تئاتر حرفه ای آشنا نمایید .

بزرگ نیا افزود: دو اثر دیگر این کارگردان  به نام های «وقتی برمیگردیم دو پایی آویزان مانده است» و «آخرین انار دنیا»نیزبه صورت فیلم پخش خواهد شد و مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

به گفته وی انجمن هنرهای نمایشی استان تلاش دارد با حمایت بیشتر از اجرای عموم تئاتر در استان هنر نمایش را هر چه بیشتر ارتقا دهد و بتواند گیشه این هنر را در استان رونق بخشد.

رئیس انجمن نمایش استان چهارمحال و بخیتاری گفت: برگزاری کارگاه ها و نشست های این چنینی برای هنرمندان بسیار مفید است و زمینه ساز همکاری های دو جانبه از سوی هنرمندان کشور خواهد شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری این نمایش در تاریخ 14 و 15 اردیبهشت ماه ساعت 17 در آمفی تئاتر امیرکبیر واقع در شهرکرد خیابان امیرکبیر اجرا خواهد شد.




نظرات کاربران