در حال بارگذاری ...

فراخوان راه اندازی دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در چهارمحال و بختیاری منتشر شد

فراخوان راه اندازی دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد»از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، مسئول واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: این فراخوان با هدف  شناسایی استعدادهای جوان و علاقه مند در عرصه تئاتر و هدایت وآموزش فعالان این عرصه در مساجد استان و همچنین آشنا سازی مردم با ظرفیت های هنری تئاتر تنظیم و منتشر شده است.

امین بسیم افزود: دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد»ایده ای خلاقانه از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور است که تا کنون در برخی از استانهای کشور راه اندازی شده و به تولید و اجرای نمایش منجر شده است.

به گفته وی: طرح تئاتر بچه های مسجد از تئاتر حرفه ای استان جدا است و در راه اندازی این دفتر از هنرمندان حرفه ای تئاتر استفاده نمی شود و تلاش خواهد شد با آموزش هنرمندان جوان و با استعداد در مساجد استان تولید نمایش داشته باشیم.

بسیم اظهار داشت: برای تسهیل در انتخاب متن های مناسب جهت اجرا در مساجد استان با موضوعات مرتبط و مذهبی به سفارش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور تعدادی متن توسط نویسندگان مطرح کشوری تولید شده که در اختیار گروه های منتخب تئاتر مساجد استان گذاشته خواهد شد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری گفت: به زودی شاهد افتتاح دفتر بچه های مسجد در استان با حضور مسئولین تئاتر کشوری خواهیم بود و در افتتاح این دفتر نمایش های تولید شده توسط هنرمندان جوان و خلاق مساجد استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

بسیم مساجد را یکی از پایگاه های مهم اجتماعی مردم دانست و افزود: در اجرای نمایش های بچه های مسجد موضوعات مختلف دینی، اجتماعی، طنز و ... و با مضامین: قصص قرآنی (زندگانی پیامبران)، روایات و زندگانی اهل بیت (ع)، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مسجد و انقلاب اسلامی، مسجد و دفاع مقدس، مسجد و مدافعان حرم ، مسجد و اخلاق و... مد نظر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در این طرح که معاونت فرهنگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان هم در حمایت و اجرای آن مشارکت دارد؛ گروه‌های نمایشی مستقر در مساجد و پایگاه های بسیج و نیز علاقه‌مندان هنر تئاتر در مساجد استان می توانند برای عضویت در دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد»به نشانی  یکی از مراکز زیر مراجعه کنند.

واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی  چهارمحال و بختیاری  واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، جلوتر از مهمانسرای جهانگردی،  کوچه 52  مراجعه نمایند .

معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، نرسیده به میدان بسیج،نبش کوچه 49




مطالب مرتبط

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

نظرات کاربران