در حال بارگذاری ...
به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کاروان تئاتر سیار به چهارمحال‌ و بختیاری رسید

کاروان تئاتر سیار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با حضور در استان چهارمحال و بختیاری در ۱۶ روستایی استان به اجرا پرداخت.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، تریلی کاروان تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از سال ۵۳ شروع به فعالیت و اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان کرده است و از ۲۰ تا 27 تیرماه 1396 با حضور در استان چهارمحال و بختیاری در ۱۶ روستا از این استان به اجرای نمایش پرداخت.

فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت:اجراهای نمایش تریلی سیار کانون در روستا های استان با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد و فضایی بسیار شادی را در بین کودکان روستایی استان فراهم ساخت که یکی از اهداف اصلی ما در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان است.

رحیمی افزود: تریلی تئاتر سیار کانون که از سوی مرکز تئاتر کانون فعالیت می کند، هر فصل به سه استان و مناطق محروم می رود و بعد از انجام فعالیت های خود به تهران باز می گردد و سفر بعدی را آغاز می کند.

به گفته وی این تریلی نمایشی تاکنون به همه استان های ایران سفر کرده است و این برای چهارمین بار است که در استان چهارمحال و بختیاری حضور پیدا می کند.

مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: ما در کشور خود بسیار جای کار داریم و به نظرم باید به مسایل فرهنگی و آموزشی بچه ها توجه بیشتری شود، از همین رو از خانواده ها می خواهم در زمینه های فرهنگی کودکان به ویژه کتاب و کتابخوانی بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: تئاتر یکی از تاثیر گذارترین رشته های هنری است و کودکان و نوجوانان نیز به واسطه زنده بودن این هنر ارتباط بسیار خوبی با آن برقرار میکند که امیدواریم بتوانیم از این برنامه های فاخر و تاثیر گذار هر چه بیشتر در استان برگزار کنیم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، تریلی سیار در سال ۱۳۵۱ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کشور آلمان سفارش داده شد. در سال ۱۳۵۲ این تریلی از شهر برمن واقع در ۱۵۰ کیلومتری هامبورگ راهی ایران شد. این تریلی دارای صحنه‌ای به ابعاد ۳۰/۴ * ۵ متر و دارای امکانات نور و صدا است که اجرای آثار نمایشی را در آن ممکن می‌کند.

با رسیدن تریلی در ایران گروه نوجوانان این مرکز در مرداد سال ۱۳۵۳ نخستین اجراهای خود را در شمال ایران از آستارا آغاز و در مازندران به پایان رساندند. آنها در اولین سفر تریلی گروه تئاتر کانون توانستند هر روز ۴ تا ۵ اجرا داشته باشند.

این تریلی جدای از برنامه های خود وقتی در یک مکان بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله رخ می دهد، برای شادسازی فضا عازم منطقه می شود.

گفتنی است تریلی تئاتر سیار کانون در یک ماه گذشته علاوه بر چهار محال و بختیاری به قزوین و اصفهان نیز رفته است.

 




نظرات کاربران