در حال بارگذاری ...

نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شد

نشست انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری با مدیرکل ، معاونین و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد برگزار شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در گفتگو با تئاتر چهارمحال و بختیاری گفت: این جلسه در پی سو تفاهمات اخیر که فی ما بین انجمن نمایش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایجاد شده بود به منظور حل مشکلات و روشن سازی برخی امور برگزار شده است.

فرشید بزرگ نیا افزود: در این جلسه اعضای انجمن نمایش در خصوص مسائل و مشکلات انجمن از جمله مشکلات مالی، مسائل زیرساختی از قبیل: سالن اجرا، مکان تمرین گروه ها، حمایت از اجراهای عمومی تئاتر،  نحوه تعامل با رؤسای ادارات ارشاد،  شفافیت در نحوه ارتباط انجمن با ادارات، جایگاه حقوقی و هویتی انجمن، تصمیم گیری انجمن هنرهای نمایشی در برگزاری رویدادها و جشنواره ها ی تئاتری و... بحث و تبادل نظر شد.

بزرگ نیا اظهار داشت: انجمن نمایش استان باید ارتباط خود با مدیرکل ، معاونین و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان را بیشتر کند که خوشبختانه در این جلسه مقرر شد این ارتباط بیشتر و به طور مستمر دنبال شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: در این جلسه مقرر گردید تمامی امور اجرایی مربوط به نمایش استان به انجمن نمایش استان واگذار شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش نظارتی داشته باشد.

بزرگ نیا اظهار داشت: از دیگر تصمیمات این نشست واگذاری بیشتر سالن های ادارات شهرستان ها به گروه های نمایشی، ساخت پلاتوی اجرا و تمرین، حمایت مالی و معنوی از گروه های نمایشی و... بوده است تا با این تصمیم شاهد تقویت بیشتر اجرای نمایش  و رونق بیشتر هنر تئاتر در استان باشیم.

وی افزود: با موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مقرر گردید سیاست گذاری برای بوجه تئاتر استان از سوی انجمن هنرهای نمایشی صورت بگیرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز کمک های مالی بیشتری در جهت رونق هنر تاتر در استان   به انجمن هنرهای نمایشی اختصاص دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: سیاست قطعی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه و تقویت انجمن های تخصصی است و باید هر چه بیشتر جایگاه این انجمن ها را تبیین کنیم و از تداخل کارها در امور جلوگیری شود تا انجمن های صنفی بتوانند کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

جواد کارگران افزود: وظیفه انجمن هنرهای نمایشی، امور اجرایی و تخصصی است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وظیفه حمایت و نظارت دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: باید مراقب بود که ارتباط ما و انجمن بر پایه همکاری و تعاملی باشد نه در روبه رو و تقابل با هم که در صورت تقابلی بودن، هنر تئاتر لطمه خواهد خورد.

کارگران افزود: انجمن هنرهای نمایشی با کادر کنونی خود می­تواند از انجمن های صنفی موفق در استان باشد و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد پیشرفتهای بیشتر این انجمن تخصصی در استان باشیم.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری ، این نشست با حضور مدیرکل ، معاون فرهنگی هنری، معاون اداری مالی، کارشناس مرکز هنرهای نمایشی، حراست و اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.




نظرات کاربران