در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری:

تمامی برنامه های اجرای تئاتر در استان چهارمحال و بختیاری در اختیار انجمن نمایش استان قرار گرفت

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری در نشست با سرپرستان گروه های نمایشی استان گفت: از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه ریزی و اجرای تمامی برنامه های نمایشی در استان در اختیار انجمن هنرهای نمایشی استان قرار گرفته است.

فرشید بزرگ نیا در نشست با سرپرستان گروه های نمایشی استان که عصر شنبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد افزود: در نشست مشترک که با مدیر کل،  معاونین و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن نمایش برگزار شد مقرر شد بودجه تئاتر استان در اختیار انجمن هنرهای نمایشی قرار گیرد و برنامه ریزی برای تئاتر استان در سال 1396 در اختیاراین انجمن باشد.

بزرگ نیا گفت: راه اندازی یک پلاتوی نمایش در فرهنگ سرای بزرگ شهرکرد در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن نمایش است که تا پایان سال 1396 به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم تاتر به استقلال برسد باید تلاش کنیم با همکاری هم تئاتر را به سمت خصوصی سازی سوق دهیم و کمتر به دولت، گرفتن بودجه های دولتی وابسته باشیم که این امر فقط و فقط با همدلی و همکاری هنرمندان تئاتر استان اجرای خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شیوه نامه اجرای عموم در استان توسط انجمن تدوین شده و در اختیار سرپرستان گروه های نمایشی قرار گرفته که تلاش داریم در آینده نزدیک با گرفتن اسپانسرهای خصوصی کمک های بیشتری به بدنه تئاتر از سوی انجمن صورت گیرد.

بزرگ نیا افزود: از این تاریخ به بعد هر کارگردانی که درخواست اجرای عموم داشته باشد باید درخواست خود را با سربرگ و امضاء سرپرست گروه به انجمن تحویل داده تا برای اجرای نمایش او اقدام شود.

وی با اشاره به راه اندازی درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری این درگاره را مهم ارزیابی کرد و گفت: ارزیابی گروه های نمایشی در پایان هر سال از طریق درگاه تئاتر استان می باشد و سرپرستان و کارگردانان استان می باید اطلاعات اجرای عموم و هر برنامه ای تئاتر گروه خود را جهت اطلاع رسانی به مدیر درگاه اطلاع داده تا به موقع اطلاع رسانی و در سایت بار گذاری شود.

رئیس انجمن نمایش استان افزود:  مدت اجرای عموم برای شرکت در جشنواره تئاتر استان تا 12 شهریور تمدید شده و گروه های نمایشی که تا 12 شهریور اجراهای عموم خود را برگزار کرده باشند می توانند در جشنواره تئاتر استانی سال 1396 شرکت نمایند .

به گزارش درگاه تئاتر استان چهارمحال و بختیاری ،استان چهارمحال و بختیاری دارای 17گروه ثبت شده  در درجه« ب» و« ج» است که در شهرستان های شهرکرد، فارسان، لردگان و بروجن  فعالیت نمایشی خود را انجام می دهند.




نظرات کاربران