در حال بارگذاری ...
مرضیه اسماعیلی

ای کاش دیدن تئاتر در سبد خانوار مردم استان جای می‌گرفت

مرضیه اسماعیلی کارگردان نمایش« سه شنبه بود خوب یادمه» شرکت کننده در همایش تئاتر تک نفره گفت: تئاتر هنری است که امروزه در جهان مورد توجه است و می تواند غذای روح انسان باشد و ای کاش دیدن تئاتر در سبد خانوار مردم استان چهارمحال و بختیاری نیز جا می گرفت.

مرضیه اسماعیلی متولد 1358 و بانوی هنرمند استان چهارمحال و بختیاری است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز نمود. بیشتر فعالیتش در زمینه بازیگری است اما کارگردانی و طراح صحنه ی چندین نمایش را نیز عهده دار بوده است. از آغاز فعالیت هنری با شرکت در بسیاری از جشنواره های مختلف جوایزی را برای تئاتر استان به ارمغان آورده است. اسماعیلی از اعضای گروه تئاتر همسفران مهتاب شهرکرد است.به بهانه اجرای نمایش«سه شنبه بود خوب یادمه» از این بانوی تئاتری استان در همایش تئاتر تک نفره آموزشگاه هنرهای نمایشی آرام شهرکرد با او به گفتگو نشستیم که خلاصه ای از آن در ادامه می آید.

 

مرضیه اسماعیلی کارگردان نمایش« سه شنبه بود خوب یادمه» شرکت کننده در همایش تئاتر تک نفره گفت: تئاتر هنری است که امروزه در جهان مورد توجه است و می تواند غذای روح انسان باشد و ای کاش دیدن تئاتر در سبد خانوار مردم استان چهارمحال و بختیاری نیز جا می­گرفت.

اسماعیلی افزود: تئاتر در استان چهارمحال و بختیاری مظلوم واقع شده و هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است که امیداوارم در آینده نزدیک مسئولین استانی به اهمیت این هنر پی برده و برای تعالی این هنر شریف تلاش بیشتری کنند.

این کارگردان جوان درباره اجرای نمایش خود در همایش تئاتر تک نفره گفت: نمایش «سه شنبه بود خوب یادمه» به نویسندگی«پژمان رحیمی» از نویسندگان توانمند استان است که چند سال پیش آن را به صحنه بردم. ولی با دیدن فراخوان آموزشگاه هنرهای نمایشی آرام  فکر اجرای مجدد آن  با نگاهی دیگر و به صورت تک نفره به ذهنم خطور کرد.

اسماعیلی گفت: این اثر به علت نگاه چند بعدی به زندگی شخصیت اصلی آن برای اجرای تک نفره جذابیت داشت که امیدوارم مخاطب با اجرای تک نفره آن ارتباط خوبی برقرار کرده باشد.

این بانوی کارگردان تئاتر استان افزود:  پیشنهادم به بازیگران تئاتر استان این است که حتما اجرای تک نفره را تجربه کنند  چرا که اجرای نمایش تک نفره به مراتب سخت تر از نمایش های گروهی است و همه چیز متکی به بازیگر است که البته جذابیت ها و قابلیت های خاص خودش را دارد.

کارگردان شرکت کننده در همایش تک گفت: حرکت آموزشگاه هنرهای نمایشی آرام شهرکرد ستودنی است. امیدوارم این حرکت های خوب فرهنگی از سوی مسئولین استانی حمایت بیشتری شود چرا که تدوام این حرکت های هنری می تواند مردم را هر چه بیشتر با هنر شریف تئاتر آشنا کند.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری،  نخستین همایش تئاتر تک نفره به همت آموزشگاه هنرهای نمایشی آرام شهرکرد از 17 الی 31 مرداد ماه در خانه هنرمندان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران