در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش کلید گفت:

برگزاری همایش تئاتر تک نفره اتفاق خوبی بود

کارگردان نمایش کلید شرکت کننده در نخستین همایش تئاتر تک نفره آموزشگاه تئاتر آرام گفت: برگزاری همایش تئاتر تک نفره بسیار اتفاق خوبی بود و فرصت تجربه به نسل جوان داده شد.

مائده رفیعی در گفتگو با تئاتر چهارمحال بختیاری افزود: برگزاری همایش تئاتر تک نفره بسیار اتفاق خوبی بود و در آن فرصت تجربه به نسل جوان داده شد و  باعث شد چراغ تئاتر در استان روشن بماند.

این کارگردان جوان درباره اجرای نمایش کلید در این همایش گفت: نمایش کلید  داستان زنی است که چند سال پیش بازیگر بوده و رویاهایش با بازیگری گره خورده اما بعد از ازدواج و بچه دار شدن از علاقه خود دور شده است.

وی افزود: در این اثر فرم اجرایی به صورت نیمه ایستا  است و در طراحی ها نگاه مینیمالیستی داشتم. در این کار سعی شده حرکت به حداقل برسد و بعلاوه طراحی حرکت، سعی کردیم بر اساس متنی که داشتیم جلو برویم.

رفیعی گفت: در این اثر ما با زنی طرف هستیم که قبلا بازیگر بوده پس انتخاب حرکت ها به حداقل کاهش یافته است و همین طور شکل حرکت بندی تداعی کننده ترین های تاتر است .در واقع فرم اجرایی چیزی جدا از محتوای اثر نیست.

این کارگردان جوان بازخورد مخاطب را از این اثر خوب ارزیابی کرد و افزود: بعد از نظراتی که حضوری و یا در فضای مجازی دریافت شد متوجه شدیم به بخش زیادی از اهداف خودمان در این اجراها رسیده ایم.

رفیعی  ضمن  تشکر از برگزار کنندگان همایش تک نفره تئاتر آرام و عوامل این همایش گفت : از اجراها راضی بودم اما با رسیدن اجراها به آخر کار پختگی بیشتری حاصل شد و روز به روز از اثری که به مخاطب ارائه می دادیم رضایت مندی بیشتری داشتیم.

به گزارش درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری، مائده رفیعی،دانشجوی رشته کارگردانی سینما است او از سال1392 فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده است. از سابقه رفیعی می توان به بازی  در نمایش های «کاست محزون» شرکت کننده در جشنواره تئاتر ماه حوزه هنری و «حاشا» شرکت کننده در جشنواره تئاتر دانشجویی و فجر اشاره کرد. این اثر اولین تجربه کارگردانی این هنرمند جوان استان چهارمحال و بختیاری است.




نظرات کاربران