در حال بارگذاری ...

تولید یک نمایش از استان چهارمحال و بختیاری با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور

یک اثر نمایشی با عنوان «یک افغانی مرده است» به نویسندگی:« حسین مرادی» با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور برای اجرای عموم در استان و تهران تولید خواهد شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای حمایت‌های مستقیم مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از تولید نمایش‌ برای اجرای عمومی در استان‌ها،  از میان سه متن ارسالی هنرمندان استان، در ارزیابی نهایی، اثر «یک افغانی مرده است» نوشته ی حسین مرادی از هنرمندان بروجن برای حمایت تولید معرفی و انتخاب شد.

حجت الله شیروانی افزود: استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، فارس، کردستان، گلستان و لرستان در فراخوان مرکز هنرهای نمایشی شرکت کردند که پس از بررسی‌ و ارزشیابی متون توسط هیات انتخاب، متشکل از آقایان محمدرضا آزاد، سیدعلی موسویان و بهزاد صدیقی، 8 نمایشنامه برای تولید توسط هیات انتخاب معرفی شد که یکی از آن ها  از استان چهارمحال و بختیاری است.

به گفته وی : اثر منتخب پس از 10 شب اجرای عموم در استان چهارمحال وبختیاری  به مدت 10 شب نیز در تهران اجرای عموم خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است در سال جاری دو اثر بزرگسال و یک اثر کودک و نوجوان در واحد هنرهای نمایشی حوزه ی هنری استان تولید شود.

وی اظهار داشت : در راستای جریان سازی و حمایت از نمایش نامه نویسان استان فراخوانی با عنوان جایزه نمایشنامه نویسی استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده که به زودی منتشر خواهد شد.

شیروانی گفت: تئاتر استان چهارمحال و بختیاری از دیرباز در کشور جایگاه قابل قبولی داشته و هنرمندان نمایش استان در جشنواره های ملی و بین المللی خوش درخشیده اند ولی باید برای هرچه بیشتر مآنوس کردن مردم با این هنر در استان تلاش کرد  که یکی از راه های رسیدن به این مهم  ایجاد مراکز متعدد اجرای  نمایش در مکان های عمومی  و نقاط سهل الوصول شهر می باشد .

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: حوزه هنری استان با راه اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد تلاش دارد نمایش را به میان مردم ببرد و در مناسبت های مختلف مذهبی و ملی در مساجد استان نمایش هایی با مضامین دینی ،قرانی و اجتماعی اجرا نماید.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، چهار تولید نمایش جهت اجرای عموم در سال، راه اندازی دفتر تئاترمردمی بچه های مسجد، فراخوان جایزه نمایشنامه نویسی ، حمایت از ویژه برنامه ها و اجراهای نمایش های کوتاه در قالب های مختلف و همکاری مراکز تخصصی هنری  و اجرای نمایشنامه خوانی از برنامه های واحد نمایش حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری در سال 1396 خواهد بود.




مطالب مرتبط

با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند
با اعلام هیئت انتخاب چهارمین دوره

آثار راه‌یافته به همایش تئاتر تک معرفی شدند

پس از بررسی آثار متقاضی حضور در چهارمین همایش تئاتر تک استان چهارمحال و بختیاری هیئت انتخاب 6 نمایش را جهت حضور در این رویداد معرفی و 3 نمایش را مشروط و منوط به بازبینی مجدد برای حضور معرفی کردند.

|

نظرات کاربران