در حال بارگذاری ...

پوستر بیست نهمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

پوستر بیست نهمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندار با حضور مسئولین و هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، پوستر بیست نهمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری استان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی، دبیر بیست نهمین جشنواره تئاتر، هنرمندان پیشکسوت گرافیک، تئاتر و سینمای استان در استانداری چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: هنر تئاتر یک بستر بسیار مناسب برای ارائه و نقد ناهنجاری های اجتماعی است و می توان با استفاده از هنرمندان تئاتر در فرهنگ سازی هر چه بیشتر استان قدم های بزرگی برداشت.

جعفر مردانی ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران جشنواره تئاتر استانی و هنرمندان تئاتر افزود: برگزاری جشنواره تئاتر می تواند در فرهنگ سازی جامعه بسیار اثر گذار باشد و تلاش خواهیم کرد مدیران و کارکنان ادارات استان را برای دیدن آثار فاخر هنرمندان در این جشنواره ترغیب کنیم.

مردانی اظهار داشت: هنر اثر گذار ترین مقوله برای سامان دهی ورفع آسیب های اجتماعی است. پس باید  بین هنرمندان و مسئولین ارتباط بیشتری باشد تا  با تولید آثار هنری در فرهنگ سازی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک رسان دیگر دستگاه های استان باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این رونمایی گفت: در پی واگذار کردن برنامه های فرهنگی به هنرمندان و بخش خصوصی بر آن شدیم که امسال جشنواره تئاتر استانی را انجمن هنرهای نمایشی برگزار نماید برای اولین سال است که این جشنواره مستقیما توسط انجمن نمایش استان برگزار می شود و تاکنون امور به خوبی انجام شده اند.

جواد کارگران افزود: یکی از سالن های نمایشی استان به پیشنهاد انجمن هنرهای نمایشی و ستاد جشنواره به یک سالن تخصصی برای تئاتر تبدیل شد و امسال جشنواره تئاتر در این سالن برگزار خواهد شد.

کارگران اظهار داشت: هنرمندان تئاتر استان درکشور از جایگاه والایی برخوردارند و در بیشتر جشنواره های فرهنگی هنری جوایز نخست را از آن خود کرده اند.

رئیس حوزه هنری نیز گفت: جشنواره تئاتر استانی باعث پویایی و جنب وجوش بیشتر هنرمندان تئاتر استان خواهد شد و باید به صورت جدی از این جشنواره ها حمایت کرد.

حجت الله شیروانی افزود: برگزاری آیین رونمایی از پوستر جشنواره اتفاق بسیار خوبی است که با مدیریت هنرمندان انجمن نمایش شکل گرفته و این نوع اتفاقات می تواند نوید بخش یک پیشرفت در هنر تئاتر باشد  چرا که سپردن برگزاری این جشنواره به هنرمندان تئاتر و انجمن نمایش نوید بخش این است که هنرمندان می توانند خود به بهترین شکل برنامه های فرهنگی را مدیریت کنند.

شیروانی اظهار داشت: امید می رود با حمایت مسئولین ارشد استانی در آینده نزدیک شاهد ساخت پلاتوها و سالن های حرفه ای نمایش در استان باشیم تا هنر تئاتر هرچه بهتر به مردم استان معرفی شده و هنرمندان این رشته بتوانند آثار خود را به خوبی ارائه دهند.

دبیر بیست نهمین جشنواره تئاتر استانی نیز در این آیین گفت: 11 اثر برای شرکت در جشنواره  بازبینی شد که از بین این آثار 6 اثر موفق به حضور در جشنواره بیست و نهم شد.

قاسم اسماعیلی افزود: این جشنواره از 25 الی 28 شهریور در مجتمع فرهنگی هنری مهر و فرهنگ سرای شهرکرد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : پوستر این جشنواره توسط هنرمند استان امید بسیم طراحی شده و این پوستر در جشنواره پوستر های نمایشی تئاتر کشور نیز شرکت خواهد کرد.

دبیر جشنواره تئاتر استانی افزود: طراح این پوستر در سال های قبل نیز مقام نخست پوستر جشنواره تئاتر منطقه ای و فجر را از آن خود کرده است.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، رونمایی از پوستر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی با حضور مسئولین استان و پیشکسوت گرافیک استان کریم منزوی در دفتر معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.




نظرات کاربران