در حال بارگذاری ...
یاداشت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بیست نهمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

هنر یکی از جلوه های بسیار شگفت انگیز حیات بشری است

هنر یکی از جلوه های بسیار شگفت انگیز حیات بشری است و راز جاودانگی و ماندگاری موضوعات مهم برای نسل های آینده ، پیوند دادن آن با مقوله ی هنر است و تئاتر ، هنری فرهنگی، اخلاقی است که تاثیر مستقیم و بی واسطه بر روی مخاطب می گذارد و با ذهن او عجین می شود

هنر فاخر و مقدس تئاتر که همواره به دنبال ایجاد بستری مناسب به منظور رشد اندیشه های پاک و انسانی بوده است اکنون نیز به مدد و کوشش هنرمندان و خردمندانش محکم و استوار و با پشتوانه فکری بزرگانش ، همواره با نشاط و نیروی سرشارجوانانش حضور خویش در صحنه ها را تثبیت خواهد کرد. هنرمندان تئاتر بر روی صحنه مقدس نمایش آمال و آرزوها ، اخلاق و نجابت و طهارت روح را به نمایش می گذارند تا تماشاگران خرمن معرفت بر چینند و جشنواره تئاتر استانی که به همت رادمردان تئاتر استان شکل می گیرد قابل ستایشی شکوه مند است که هنرمندان عزیز استان به جد و جهد بی مزد و منت ، تلاشی عاشقانه دارند که اجر تلاششان ماجور به عنایت و لطف خداوند متعال است . به یقین رشد و اعتلای هنر تئاتر استان چهار محال و بختیاری همراه با آموزش های صحیح ، جست و جو و رهایی از تمامی قید و بند ها و روش های معمول اجرایی و با تکیه بر نو آوری و تجربه گرایی و استفاده بهینه از آداب و رسوم و آیین های برآمده از دل باورهای قومی مردم این دیار صورت می گیرد. بیست و نهمین جشنواره ی تئاتر استان چهار محال و بختیاری میعادگاه عاشقان این تجربه و نوآوری است. که تلاش یک ساله ی هنرمندانی را به تصویر می کشد که با پژوهش ، مطالعه و تجربه به آن حقایق دست یافته اند. بی تردید این جشنواره بهانه ای است تا مجددا هنرمندان عرصه تئاتر با شور و نشاط دوچندان گرد هم آیند و تجارب با ارزششان را در رقابتی سالم به تصویر کشند.

   بر خود لازم می دانم از تلاش ها و پیگیری های مجددانه انجمن هنر های نمایشی استان ، گروه ها و هنرمندان خوب استان که در اعتلای فرهنگ غنی تئاتر کوشا بوده اند تقدیر و تشکر نمایم . امید آن که آینده ای سرشار از موفقیت پیش روی خانواده ی بزرگ تئاتر باشد و در سایه توجهات حضرت حق و همت عموم هنرمندان شاهد رشد، تعالی و بالندگی این هنر و نیز نهادینه تر شدنش در استان باشیم . در پایان از زحمات تمامی همکارانم ، انجمن های نمایش استان و تمام هنرمندان عزیز تئاتر ، به خاطر برگزاری جشنواره بیست و نهم قدردانی می نمایم .

جواد کارگران مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری




نظرات کاربران