در حال بارگذاری ...
جواد خاکسار حقانی نویسنده و کارگردان نمایش:

بودن جشنواره انگیزه ی قوی برای جوان تر ها است

جواد خاکسار حقانی نویسنده و کارگردان نمایش "وطن و تَن" شرکت کننده درجشنواره سی یکم در گفتگو با تئاتر چهارمحال گفت: بودن جشنواره انگیزه ی قوی برای جوان تر ها است که دیده شوند و اثر خود را بهتر به جامعه هنری معرفی کنند.

خاکسار حقانی درباره شکل برگزاری جشنواره افزود: شکل برگزاری جشنواره به صورت غیر متمرکز زیاد قابل قبول نیست و ای کاش از اختتامیه جشنواره امسال انجمن نمایش و اداره ارشاد برنامه های جشنواره سال آینده را پایه گذاری می کرد تا سال آیننده شاهد جشنواره پر رونق تر و با شکوه تر باشیم.

این کارگردان جوان اظهار داشت : جشنواره تئاتر با این شکل برگزاری به مانند سال ها ی قبل پر رونق برگزار نشده و متاسفانه هر سال شکل شمایل جشنواره جور دیگری می شود. و شاهد عفت کیفی و کمی جشنواره هستیم.

او گفت: مسئولین همکاری میکند و هنرمندان تئاتر هم فعالیت بسیاری دارند ولی متاسفانه از طرف ارگان های دولتی و حتی انجمن نمایش استان بک بی برنامه گی وجود دارد که امیدوارم دیگر شاهد این بی برنامه گی ها نباشیم.

خاکسار حقانی در رابظه با تئاتر خصوصی و راه اندازی این تئاتر در استان اظهار داشت: شهرکرد پتانسیل خوبی در راه اندازی بخش خصوصی دارد و به نظر من با کمی همکاری بین ارگانهای دولتی، سرمایه گذار خصوصی و هم دلی هنرمندان تئاتر میتوان شاهد رونق هر چه بیستر تئاتر در استان و شهر شهرکرد باشیم.

او افزود: اجرای عموم تئاتر بسیار جذاب تر است و فکر میکنم که در اجرای عموم نمایشم در شهرکرد موفق بودم و فروش خوبی هم در اجرای همین نمایش در شهرکرد داشت ام .

او درباره اجرای نمایش خود در جشنواره گفت: نمایش  "وطن و تَن" را در واقع از یک داستان بریتانیایی برداشت کردم ولی داستان داستانی است که ما در فرهنگ خودمان نیز آن را داریم و این قصه ها در قصه های محلی اطراف خودمان هم بود و این باعث آن شد که آن را به صورت یک نمایش اجرا کنم.




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

حسین وکیلی: حضور داوران غیر بومی انتخاب خوبی است
گفت و گو با کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری

حسین وکیلی: حضور داوران غیر بومی انتخاب خوبی است

حسین وکیلی کارگردان نمایش « عامدانه،عاشقانه،قاتلانه..» با ابراز خرسندی از انتخاب تعداد بیشتر آثار در این جشنواره، حضور داوران غیر بومی در را انتخاب خوبی دانست که بهتر است در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا فرهنگ: تئاتر نیازمند تخصیص بودجه کافی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا فرهنگ: تئاتر نیازمند تخصیص بودجه کافی است

علیرضا فرهنگ کارگردان شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری، کمبود بودجه و امکانات اجرایی و همچنین کم انگیزه شدن هنرمندان استان برای اجرا را بزرگترین چالش این روز های تئاتر استان ها دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان تلاش بیشتری در جهت بهبود ...

|

پلاتوی بروجن  میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

پلاتوی بروجن میزبان نمایش «آخرین حکایت فرهاد»

نمایش «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی کاری از گروه هنری هی جار از 28 بهمن ماه 1402 اجرای خود در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن را آغاز کرده است.

|

نظرات کاربران